Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Abortering?!  (läst 2055 gånger)

purelyplatonic

  • Inlägg: 356
Abortering?!
« skrivet: 14 feb-17 kl 14:10 »
Såg att en av mina tackor var lite blodig i rumpan. Hon har inte fällt ner ljuvret och ser inte allt för tjock (dräcktig ut). jag kan inte hitta några lamm i hagen eller inne så att hon skulle ha lammat känns inte korrekt.
Kan hon få blödningar under dräktigheten som några av oss kvinnor får under graviditet? Eller har har hon aborterat sitt/sina foster? Men borde de inte vara så långt gågna så att de borde komma ut då?
Enligt beräkning så ska de börja lamma nästa vecka som tidigast.
Någon som har varit med om blödningar?

javill

  • Inlägg: 11372
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Abortering?!
« Svar #1 skrivet: 16 feb-17 kl 20:34 »
Hon kan ha kastat. Det kan vara lamm som dött tidigare och nu kastats. Det kan vara svårt att hitta. Om det skett ute kan någon varit och hämtat det kastade lammet. Har aldrig varit med om att det kommit blod innan lamning.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

768 gäster, 9 användare (1 dolda)
xaelanar, Mathias Lundgren, magtob, javill, Evangeline, papwe, Fiaaa, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser