Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ASSISTENT : KENWOOD KM 023  (läst 3774 gånger)

ojkooj

  • Inlägg: 108
  • 2 Brahma
    • -
ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« skrivet: 11 sep-16 kl 17:50 »
Hej!

Undrar om någon har erfarenhet av KENWOOD KM 023. Den har en högt pris jämfört med andra liknande Kenwood och Ankarsrum.

Jag har en gammal ankarsrum från 60-talet och tänkte byta upp mig. om det är ett uppbyte vill säga? Någon somn vet?

Johan

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« Svar #1 skrivet: 11 sep-16 kl 18:00 »
Jag har en sån här och den funkar bra, inget krångel sedan farmor köpte den på 70-talet.

ojkooj

  • Inlägg: 108
  • 2 Brahma
    • -
SV: ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« Svar #2 skrivet: 11 sep-16 kl 18:26 »
Jag har en sån här och den funkar bra, inget krångel sedan farmor köpte den på 70-talet.

Min är egentligen ok. Inget hastighetsreglage och saknar degkrok. Blev sugen på Kenwooden. Mycket pengar bara.

gröngölingen

  • Inlägg: 129
    • Skåne
SV: ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« Svar #3 skrivet: 24 okt-16 kl 22:42 »
Fråga till "ensamhet" hur mycket degvätska klarar köksmaskinen av att blanda deg med.

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« Svar #4 skrivet: 24 okt-16 kl 22:58 »
Min uppfattning är att folk som har blivit vana att använda Kenwood vägrar befatta sig med Electrolux/Ankarsrum, och vice versa. Så om man är van vid den ena typen av hushållsassistent är det nog bättre att fortsätta med samma. Hittar man en modernare begagnad apparat av samma märke så passar vanligtvis de gamla tillbehören, så då kan man ju utnyttja även en maskin som är billig pga att tillbehören saknas.

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« Svar #5 skrivet: 25 okt-16 kl 05:45 »
Fråga till "ensamhet" hur mycket degvätska klarar köksmaskinen av att blanda deg med.

Drygt 1 - 1,2  liter och då ryms det att jäsa i bunken.
Har nog blandat närmare 2 liter vatten + jäst, smör och mjöl nån gång

gröngölingen

  • Inlägg: 129
    • Skåne
SV: ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« Svar #6 skrivet: 25 okt-16 kl 18:50 »
Har den tendens att  svämma över när du blandar degar på ca en liter degvätska, behöver du trycka ner degen i skålen när maskinen blandar degen. Har själv en Electrolux/Ankarsrum, är inte helt nöjd med den när jag skall blanda deg, degen vill gärna svämma över så man måste trycka ner degen när den börjar bli färdigblandad. Sedan har kretskortet gått sönder 2 gånger dyrt som bara den att laga. Funderar på att skaffa en Kenwood Titanium Major. Är det någon som har synpunkter på maskinen ifråga, negativa eller positiva så hör gärna av Er.   

 

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« Svar #7 skrivet: 25 okt-16 kl 19:38 »
Det har aldrig svämmat över eller behövts trycka ner, det enda problem jag har är att det dammar mjöl om jag kör för fort i början.
När jag bakar matbröd, så har jag drygt 1 liter vätska och det får jäsa i bunken. Nån gång har det hänt att det vill jäsa över.

I min finns inget kretskort, som kan krångla. Men efter 40 års användande är det nog dags att byta packbox i den. När den stått länge, vill det börja bli lite fuktigt där man sätter fast degkroken.

gröngölingen

  • Inlägg: 129
    • Skåne
SV: ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« Svar #8 skrivet: 25 okt-16 kl 23:01 »
Tackar för att du tog dig tid att svara, den verkar intressant den där Kenwoodmaskinen, men dyr.

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« Svar #9 skrivet: 26 okt-16 kl 05:37 »
Dyr? Finns dom nya?
Har sett flera på loppisar mm. för nån hundring.
Själv har jag tagit reda på 3 st på återvinningen för att ha i reserv och komma åt bunkarna. Jag blandar 4 st varje gång jag bakar.

gröngölingen

  • Inlägg: 129
    • Skåne
SV: ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« Svar #10 skrivet: 30 okt-16 kl 23:42 »
Jo dom finns nya från 3000:- till 10.000:- på elgiganten jag tror netonnet också säljer dom men har inte kollat på netonnet.

Palle500

  • Inlägg: 116
ASSISTENT : KENWOOD KM 023
« Svar #11 skrivet: 31 okt-16 kl 10:03 »
Är denna likvärdig och en bra modell att köpa?


Denna men ingen köttkvarn kan köpas
« Senast ändrad: 31 okt-16 kl 10:10 av Palle500 »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

651 gäster, 7 användare (1 dolda)
xaelanar, mikaelmareld, LimJans, von tratt, Jon.b, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser