Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Stukad tass  (läst 4357 gånger)

Mac12

  • Inlägg: 1
Stukad tass
« skrivet: 19 dec-14 kl 12:07 »
Igår var jag och min sambo och hämtade två kattungar, 13 veckor gamla. Allt var frid o fröjd och båda anpassade sig väldigt fort och verkade må bra. Så helt plötsligt började den ena katten halta efter en brottningsmatch med sin lite tuffare syster. Jag uppfattade inte att han haltade innan det iaf. Nu kan han inte stödja på vänster framtass men "beklagar" sig inte när man tar på benet. Dessutom tycker vi att han är torr om nosen, något han inte var igår.

Tänkte vänta någon dag med att kontakta veterinär, särskilt eftersom vi inte hunnit få dom försäkrade ännu. Är det en vanlig stukning som går över av sig själv? Har svårt att se att han skulle kunna bryta benet då vi inte har några höga höjder direkt som han varit uppe på

LimJans

  • Inlägg: 8907
    • Dalarna
SV: Stukad tass
« Svar #1 skrivet: 28 dec-14 kl 20:34 »
Hur har det gått för kissen?

Fd grannens katt stukade tassen när hon försökte fly utför källartrappan i ett försök att undkomma en nyinflyttad hankatt som blev alltför närgången. Linkade väl i några dagar, sen gick det över. Hon fick vara inne tills hon blev bättre.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

692 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser