Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Privata trädgårdsägare håller marknad  (läst 1077 gånger)

Abigail

  • Inlägg: 655
Privata trädgårdsägare håller marknad
« skrivet: 11 maj-09 kl 10:34 »


Många privatpersoner träffas och har trädgårdsmarknad i Surte utanför Göteborg den16 maj. Förra året fanns där en stor blandning av riktigt stora gamla delade växter och nysått, ettåringar, perenner, frukt och grönsaker, både vanliga och ovanliga växter som man aldrig ser annars. Förra året så var det mesta betydligt billigare än man kan köpa annars


http://www.tradgardsmarknad.se/marknadsaffisch.pdf

Uddabudda

  • Inlägg: 1327
  • Mitt hem på jorden
    • Västergötland
SV: Privata trädgårdsägare håller marknad
« Svar #1 skrivet: 11 maj-09 kl 11:41 »
Låter kul, men hur vet man att man inte får med sig sniglar hem då?

Förresten undrar jag om du inte skulle lägga inläggen under "Kontakter" i stället? Eller i kalendariet?
Självhushåll till nytta och nöje

Abigail

  • Inlägg: 655
SV: Privata trädgårdsägare håller marknad
« Svar #2 skrivet: 11 maj-09 kl 19:51 »
Alla gör nog vad de kan för att bekämpa sniglarna, men säker kan man ju aldrig vara. Handelsträdgårdarna har ju tillgång till bättre fungerande gifter än vad privatpersoner har, fast de har nog en och annan snigel ändå ibland.

Tänkte inte på att skriva under kontakter, har aldrig tittat där själv. Moderator får flytta inlägget om det är opassande här. 

Abigail

  • Inlägg: 655
SV: Privata trädgårdsägare håller marknad
« Svar #3 skrivet: 18 maj-09 kl 08:47 »
Jag var på marknaden. Där fanns både vanliga och ovanliga växter där och billigare än jag sett någon annanstans. Någon mer som var där? Hoppas det är en marknad som kommer tillbaka med jämna mellanrum!

Jan lindgren

  • Inlägg: 1193
SV: Privata trädgårdsägare håller marknad
« Svar #4 skrivet: 18 maj-09 kl 12:02 »
Hej!
Vill man ha tag på intressanta växter så är de olika växtmarknaderna det bästa. Det ordnas massor av marknader runt om i Sverige. Oftast av trädgårdsföreningar men även av kommuner som i Linköping. Deras Jättegrönt är mycket trevlig. På Jättegrönt i våras såldes många sorters ätbara växter också så även självhushållare kan ha behållning av ett besök på en växtmarknad. I lördags var det marknad i Vislanda och jag hade en kund som blev glad när hon hittade en Sambucus nigra Viridis.
MVH
Jan


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

784 gäster, 3 användare
hofboss, ärt, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser