Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken ska jag köpa - Kosignaler Handbok eller Kosignaler med betesdrift?  (läst 1883 gånger)

WP

  • Inlägg: 168
    • Södermanland
Flera trådar tipsar om Kosignaler. Det går att köpa alla böcker i serien för 2300pix men... Jag är ute efter en första, enkel övergripande bok så att jag kan gå igenom att jag inte missat något. Behöver inte böcker om fertilitet och stallbyggnationer (tror jag). Det finns en som heter "Kosignaler Handbok" som verkar vara uppbyggd av checklistor (?) och en som heter "Kosignaler med betesdrift". Vilken är bäst, behöver jag båda?

Någon tipsade om "Mjölkkor" av Maria Nilsson också. Den verkar kommit i ny utgåva 2017 (eller så är det en felskrivning på BokBörsen). Är dom likvärdiga eller kompletterar den Kosignal-böckerna?

Ska hålla några få kor som till största delen går ute med tillgång till ligghall, vana vid handmjölkning sedan tidigare men kommer bara att mjölkas så det räcker till vårt lilla hushåll, resten får kalvarna. Har haft enkla kalvningar, klarar sig på grovfoder idag, sunda individer. Inga produktionsplaner alltså utan till eget hushåll och för att öppna upp landskapet igen.

kurt

  • Inlägg: 3488
Vet inget alls om dessa böcker, men det stämmer att  "Mjölkkor" av Maria Nilsson har kommit ut i en ny, omarbetad upplaga tidigare i år. Konstigt nog så finns den inte t ex hos Adlibris, men det beror nog på att det är ett så litet förlag

WP

  • Inlägg: 168
    • Södermanland
Vet inget alls om dessa böcker, men det stämmer att  "Mjölkkor" av Maria Nilsson har kommit ut i en ny, omarbetad upplaga tidigare i år. Konstigt nog så finns den inte t ex hos Adlibris, men det beror nog på att det är ett så litet förlag


A, ok tack


Postat med Alternativ.nu´s app

 

novemberblå

  • Inlägg: 17
    • Medelpad
Hej, jag rekommenderar varmt "Kosignaler" som säljs av Växa. Sök på kosignaler och en bit ner finns sidan från Växa. Boken kostar 260 +moms. Jättebra!!
Vänligen Lena

WP

  • Inlägg: 168
    • Södermanland
Hej, jag rekommenderar varmt "Kosignaler" som säljs av Växa. Sök på kosignaler och en bit ner finns sidan från Växa. Boken kostar 260 +moms. Jättebra!!
Vänligen Lena


Tack


Postat med Alternativ.nu´s app


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

777 gäster, 4 användare
GE202, xaelanar, Palle500, Banelinjen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser