Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  !?  (läst 991 gånger)

lilyrose

  • Inlägg: 484
  • Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
!?
« skrivet: 21 okt-10 kl 16:11 »
idag när jag var och gav hönsen mat så hoppade så glat en av mina svarthöns upp på min rygg, åh vad kul tänkte jag, hon kommer ihåg mig än.. (hon var ensam med bara mig 1 vecka tills dom andra äggen kläcktes så hon är jätte tam) men när jag står och pratar med henne på axeln så hipsvips så pickar hon mig i ögat.. AAaJ, fan vad ont d gör.. !?
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Leontina

  • Inlägg: 77
    • Västmanland
SV: !?
« Svar #1 skrivet: 21 okt-10 kl 16:17 »
Aj då :-\ Hoppas det gick bra med ögat.
Låter ju som att hon blivit lite väl tam och tycker att hon ska bestämma över dig ::) Du kanske ska ta och plocka ner henne på jorden igen och visa att det faktiskt är du som är högsta hönset, så att säga  >:D

lilyrose

  • Inlägg: 484
  • Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
SV: !?
« Svar #2 skrivet: 21 okt-10 kl 16:22 »
johodu .. hon verkar just de, blivit högsta hönset.. nu vet jag till nästa gång.. hi hi men lite komiskt e det.. men nog e det ont i ögat hoppas det går över till imorgon..
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: !?
« Svar #3 skrivet: 21 okt-10 kl 16:39 »
Detta är en anledning till att jag aldrig ser en höna eller tupp i ögonen när den sitter på axeln. De ska picka på allting som kan tänkas vara något ätbart... I detta fall, ditt öga. ::) Kycklingar pickar ofta varandra eller mamma höna i ögonen... Leverfläckar hör dit också och massa andra prickar och fläckar som kanske är en fluga. ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

lilyrose

  • Inlägg: 484
  • Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
SV: !?
« Svar #4 skrivet: 21 okt-10 kl 16:40 »
jo höns/kycklingar e pickiga.. he he
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Markim

  • Gäst
SV: !?
« Svar #5 skrivet: 21 okt-10 kl 17:53 »
åfan.Mina bara bajsar på mej..Undra vad det kan betyda då..=)
mvh
Majsan


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

823 gäster, 3 användare (2 dolda)
Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser