Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aubergine Wenta  (läst 1049 gånger)

frulila

  • Inlägg: 33
    • Blekinge
Aubergine Wenta
« skrivet: 23 apr-17 kl 15:16 »
Är det någon som har erfarenhet av att odla auberginesorten Wenta på friland?

 

Lise

  • Inlägg: 355
    • Värmland
SV: Aubergine Wenta
« Svar #1 skrivet: 23 apr-17 kl 21:54 »
Jag testade 2015. Det var en riktigt varm och lång sommar och jag bor i zon 2 med lä, södersluttning, bra jord. Plantorna var stora o snygga när de sattes ut.
De fick inte alls den form de hade på bilden hos fröfirman (långa korvar) utan blev små ganska korta. Jag väntade för länga med att skörda för att jag liksom väntade på att de skulle växa ut till korvar. Istället bytte de från lila till gul och var hårda och övermogna.
Summan av flrsöket: det var lite för optimustiskt med aubergine på friland i Säffle 😊
Döremit har jag fått fina aubeeginer i Säfgle med enkel plasttunnel över plaströr. Det var dock en annan sort.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

502 gäster, 3 användare
von tratt, lövås, Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser