Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninhonor som går tomma  (läst 1614 gånger)

SofiaB

  • Inlägg: 44
    • Västergötland
Kaninhonor som går tomma
« skrivet: 21 jul-17 kl 16:18 »
Har parat tre honor och de tar sig inte, trots att jag parat efter alla konstens regler. De har fått ungar tidigare men nu verkar de inte ta sig. Andra honor har fått ungar, de var parade lite tidigare.

Vad gör jag för fel? Kaniner är ju så bra på att göra fler kaniner. Har inte haft dessa problem tidigare. ??? ??? ???

Vart ska jag börja leta efter lösningen? Eller är det bara att slakta av honorna? De har fått samma mat som vanligt. Fri tillgång på hö och därutöver pellets, havre, grönt, mm. En av honorna är något överviktig (pösig på bröstet), de andra två är i god kondition. Hanarna har fått kullar tidigare och de borde ju också vara fertila.

Kan det vara något i vattnet?

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: Kaninhonor som går tomma
« Svar #1 skrivet: 23 jul-17 kl 13:14 »
Blir så ibland. Gör om innan du tar beslut om att slakta.
Kaninuppfödare och pelargontant.

 

ANNE-CHARLOTTE HALLBERG

  • Gäst
SV: Kaninhonor som går tomma
« Svar #2 skrivet: 21 okt-17 kl 22:03 »
Har du provat att para om dem? Har du även provat en annan hane, han du har kan ju vara steril.

kervennic

  • Inlägg: 1212
  • vita e vita
    • Övriga världen
SV: Kaninhonor som går tomma
« Svar #3 skrivet: 23 dec-17 kl 19:03 »
Har du en stor plats ? Om kaniner bor i en stor plats med massa ved och sant , titta runt. Det haender att honan graever for att skydda ungar (typ mot katten som vaktar), och de kollapsar det, och doer de ungar utan att du maerker det. Jag har sett ibland stora ungar som plostligt kom upp fran ingenstans.
vita e vita


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

814 gäster, 5 användare (2 dolda)
xaelanar, magnus55, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser