Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var köpa nät till kaninburar?  (läst 9013 gånger)

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
Var köpa nät till kaninburar?
« skrivet: 21 apr-14 kl 22:17 »
jag ska snart sätta igång och bygga nya kaninburar, men jag är inte nöjd med nätet jag haft hittills. det är putsnät, 0,9 mm. det kraftigaste jag hittat, men det trasas sönder av kaninerna ändå och jag tycker att det håller vattenskålarna sämre än vad jag vill. jag har kollat på följande ställen, så de behöver ni inte tipsa om:

cheapy, byggmax, XL, granngården, ÖoB, Karlsson's, Jula, samt hemsidorna av beijer och bauhaus.

om jag frågar någon anställd så tittar de på mig som fågelholkar. så, var köper jag nät till kaninburar som är tjockare än 1 mm och har ungefär samma maskstorlek som putsnät? kan vara på nätet också.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Söderberg

  • Inlägg: 30
  • Skam den som ger sej...
    • Västergötland

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #2 skrivet: 21 apr-14 kl 22:40 »
hm, känns lite som vanligt putsnät. mina monsterkaniner behöver nog nåt minksäkert ...  :-\

kanske en kombo av det här: http://www.grunda.se/products/wc315409/svetsat-nat-kraftigt plus putsnät nere så att inte småungarna smiter? men helst putsnät med typ 1,3 mm trådstyrka.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

beekeepern

  • Inlägg: 1225
  • Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #3 skrivet: 21 apr-14 kl 23:06 »
Hej!
Du hittar det i Västergötland, söder om Kinnarp.

Beekeepern.
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #4 skrivet: 22 apr-14 kl 05:41 »
aha, och vad heter företaget?
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #5 skrivet: 22 apr-14 kl 07:18 »
Jag köper voljärnät på Hornbach.
Kaninuppfödare och pelargontant.

beekeepern

  • Inlägg: 1225
  • Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #7 skrivet: 22 apr-14 kl 18:27 »
toppen. om jag mejlar och frågar vad de tar för sina produkter, får jag ett svar eller är det bättre att ringa? skickar de eller måste man hämta? och skulle 2,5 x 2,5 cm maskor vara för stora tro?
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

beekeepern

  • Inlägg: 1225
  • Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #8 skrivet: 22 apr-14 kl 22:46 »
Hej!
Storleken på nätet ska vara, 25,4*25,4 mm, (det som du har i din bur redan).
Blir det kopia av buren, eller bygger du en egen variant?
Du måste åka och hämta rullen själv, frakten blir så dyr annars.
Ring eller maila dem...

Beekeepern.
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Gösta

  • Inlägg: 1630
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #9 skrivet: 23 apr-14 kl 16:00 »

 

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #10 skrivet: 24 apr-14 kl 10:54 »
@beekeepern: jag ska ha spjällbotten i burarna jag bygger, det är plastkar som ställs på ett plant golv med spjäll som läggs uppe på. så jag kör på 6-fackare, alt 3 fackare där ett fack är lika brett som två fack annars, till ungdjursgrupper. varje fack blir då högre, eftersom spjället tar bort 10 cm i höjdled. jag ska även provbygga ett antal fack med sitthylla till honor också. annars kommer jag att orientera mig i en hel del på den buren jag köpt av dig. har även tidigare byggd en experimentbur som nu kommer att skrotas när de andra burarna är klara. där har jag fått mig en hel del erfarenheter vad som funkar och inte funkar. putsnät t ex funkar inte. ...  >:(

@gösta: tackar. ska kolla vem av de två säljer billigast.  o:)
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

beekeepern

  • Inlägg: 1225
  • Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #11 skrivet: 24 apr-14 kl 21:04 »
@beekeepern: jag ska ha spjällbotten i burarna jag bygger, det är plastkar som ställs på ett plant golv med spjäll som läggs uppe på. så jag kör på 6-fackare, alt 3 fackare där ett fack är lika brett som två fack annars, till ungdjursgrupper. varje fack blir då högre, eftersom spjället tar bort 10 cm i höjdled. jag ska även provbygga ett antal fack med sitthylla till honor också. annars kommer jag att orientera mig i en hel del på den buren jag köpt av dig. har även tidigare byggd en experimentbur som nu kommer att skrotas när de andra burarna är klara. där har jag fått mig en hel del erfarenheter vad som funkar och inte funkar. putsnät t ex funkar inte. ...  >:(

@gösta: tackar. ska kolla vem av de två säljer billigast.  o:)
:)
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

NirsOrs

  • Inlägg: 170
    • Jämtland
    • Nirs'Ors Kaniner
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #12 skrivet: 27 apr-14 kl 04:39 »
Detta nät har jag, det är väldigt kraftigt (jag själv klarar inte ens av att knipsa av det med stark tång, utan får ta hjälp av min pappa): http://www.lantbutiken.se/butik/fyrkantnat-svetsat-till-kaninbur/4804-kaninnat-till-kaninburar-och-inhagnader.html

Tycker det är billig frakt, 169 kr. Jag beställde ifjol och fick då det enda hem till dörren med lastbil :)
Hundägare, kaninägare, bokmal, spinnerska, tjej, samlare, tecknare, datanörd, kaninuppfödare, fotograf, klippare, rosa älskare, pianist. Också är jag lite galen emellanåt.

Oregano

  • Inlägg: 29
    • Hälsingland
    • maskros.weebly.com
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #13 skrivet: 30 apr-14 kl 00:01 »
Jag har köpt punktsvetsat, varmgalvaniserat fyrkantsnät från TransNaval (de har flera återförsäljare runt om i landet) http://www.transnaval.se/produkter/svetsatnat.

Valde 25 x 25 mm maskor med 2 mm trådtjocklek, eftersom vi har en hel del räv, grävling och annat häromkring. En jägare jag pratat med sa att det nätet troligen stoppar även varg och järv, men det vågar jag inte garantera. Det finns på 25 m rulle, antingen 1 m eller 2 m brett. Känns som ett väldigt stabilt och bra nät. Inte billigt, men jag räknar med att det håller i bra många år!
Aeon's kaniner - gotlandskaniner i genbank - http://maskros.weebly.com

Skogsnatt

  • Gäst
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #14 skrivet: 30 apr-14 kl 05:19 »
jag ska snart sätta igång och bygga nya kaninburar, men jag är inte nöjd med nätet jag haft hittills. det är putsnät, 0,9 mm. det kraftigaste jag hittat, men det trasas sönder av kaninerna ändå och jag tycker att det håller vattenskålarna sämre än vad jag vill. jag har kollat på följande ställen, så de behöver ni inte tipsa om:

cheapy, byggmax, XL, granngården, ÖoB, Karlsson's, Jula, samt hemsidorna av beijer och bauhaus.

om jag frågar någon anställd så tittar de på mig som fågelholkar. så, var köper jag nät till kaninburar som är tjockare än 1 mm och har ungefär samma maskstorlek som putsnät? kan vara på nätet också.

Köp putsnät på Biltema. Detta är väldigt starkt och du hittar inte det billigare på något annat ställe

Rikard

  • Inlägg: 1
    • Bohuslän

annajohannas

  • Gäst
SV: Var köpa nät till kaninburar?
« Svar #16 skrivet: 06 maj-14 kl 10:06 »
Jag köper mitt nät på harald nyborg.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

781 gäster, 6 användare
xaelanar, von tratt, per.martinsson, Be, agneta bergkvist, GE202

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser