Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HÄNGANDE HUVUD  (läst 2039 gånger)

savhed

  • Inlägg: 20
    • Skåne
HÄNGANDE HUVUD
« skrivet: 26 feb-15 kl 21:58 »
Hej!

Idag upptäcker jag att min get har "hängande huvud" och är lite slö men viftar på svansen och vill äta. när jag lyfter på huvudet och ska släppa åker huvudet ner igen.. Precis som om han inte orkar hålla huvudet uppe. Han går med två andra getter, varav en bock.

Vad händer med min get? kan han ha brutit nacken? eller rättar det till sig? kan dem stångas så att han har fått en stukning?

 

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: HÄNGANDE HUVUD
« Svar #1 skrivet: 28 feb-15 kl 12:44 »
Usch, det låter obehagligt. Är det en get eller en bock som blivit skadad och har det kommit plötsligt utan andra tecken på förändringar? Kan den ha blivit riktigt illa stångad, tror du? Är den inte bättre tycker jag du ska ta ett snack med veterinären.

missoak

  • Gäst
SV: HÄNGANDE HUVUD
« Svar #2 skrivet: 28 feb-15 kl 15:01 »
Oftast när dom har temp,så brukar det bli så här..Har du kontaktat en vet och vad sa dom iså fall?Håller tummarna att allt går väl

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: HÄNGANDE HUVUD
« Svar #3 skrivet: 02 mar-15 kl 17:21 »
Hur har det gått, Savhed?

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: HÄNGANDE HUVUD
« Svar #4 skrivet: 05 mar-15 kl 13:45 »
Det där låter inte kul.  Hur har det gått?  Om det är likadant, så kan du försöka lägga ut ett foto, så kanske vi kan hjälpa dig att fundera.

  Men nog låter det på mig som om du borde i varje fall ringa till din favoritveterinär!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: HÄNGANDE HUVUD
« Svar #5 skrivet: 18 mar-15 kl 06:33 »
Savhed, hur gick det med din get?

savhed

  • Inlägg: 20
    • Skåne
SV: HÄNGANDE HUVUD
« Svar #6 skrivet: 23 mar-15 kl 16:22 »
Hej!
Det går bättre.. vi avvaktade och nu reser han huvudet mer och mer.. nu är det nästan helt återställt. Jag tror dem har stångats och han har fått en stukning antagligen. :)

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: HÄNGANDE HUVUD
« Svar #7 skrivet: 23 mar-15 kl 16:31 »
Skönt att det går på rätt håll :)!

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: HÄNGANDE HUVUD
« Svar #8 skrivet: 23 mar-15 kl 22:57 »
Hoppingivande.  Skönt.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

646 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser