Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Delar till en Amica 3-hjulig mopedbil?  (läst 3924 gånger)

ErikaM

  • Inlägg: 23
Delar till en Amica 3-hjulig mopedbil?
« skrivet: 02 nov-17 kl 08:33 »
Hej. Undrar ifall någon vet vart jag kan få tag på delar till en Amica A50 mopedbil?

Albinw

  • Inlägg: 15
    • Dalarna
SV: Delar till en Amica 3-hjulig mopedbil?
« Svar #1 skrivet: 11 nov-17 kl 19:10 »
jag har också en amica a50. behöver du hjulcylindrar så passar de från piaggio ape 50, jag beställde från en sådan..

Albinw

  • Inlägg: 15
    • Dalarna
SV: Delar till en Amica 3-hjulig mopedbil?
« Svar #2 skrivet: 11 nov-17 kl 21:26 »
eller detta kanske, vet ej om de säljer det men kanske?
http://original.mopedbilsdelar.se/Category/Show/927

torbjorn

  • Inlägg: 13744
    • Medelpad
SV: Delar till en Amica 3-hjulig mopedbil?
« Svar #3 skrivet: 11 nov-17 kl 23:43 »
Tillverkaren heter ju Grecav, och samma mopedbilar har sålts under andra märken i andra länder (t ex Luna).
Förmodligen är det enklast att handla delar på eBay, jag skulle tro att utbudet är stort i framför allt Frankrike och Italien där märket är vanligt. Men det är bra om man har tillräckliga språkkunskaper för att söka och göra upp affärerna på det lokala språket, man ska inte ta för givet att säljare lägger upp engelskspråkiga annonser.
Ett tips är att försöka få tag på en reservdelskatalog och sedan använda tillverkarens reservdelsnummer när man söker delar på nätet. Reservdelsnumren är ju desamma oavsett språk!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

739 gäster, 3 användare (2 dolda)
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser