Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rengoring av kyl och frys  (läst 709 gånger)

alfredsson

  • Inlägg: 142
    • Västergötland
Rengoring av kyl och frys
« skrivet: 23 nov-14 kl 19:04 »
Skaffat "ny" kyl-frys. Grejen ar att den statt pa loftet i en lada. Det har sprungit katter, moss, rattor dar. +anvants som forvaring till  .....  ??? Stoppats in div (smutsiga trasor, fargburkar, andra burkar med ???  .... luktar "kemi" och gammalt  ...... "mog"-el?
NU TROR jag att den ar "ren".
Torkade forst med nagot miljoovanligt medel jag fick av en van som bl a arbetar med sanering av fastigheter i misar. Torkade sedan med vatten innan jag tog ajax, samma sen, sprutade vatten och torka. Sen   klorin och torkade med vatten. Till sist (?) sprutade vim, torkade med vatten.
Tankte lagga ett par delade citroner i och lata det sta over natten.
Racker detta sa att man kan anvanda kylen och frysen?
Mina funderingar: Dorrarna oppna for att jag maste vadra ut det kemiska?

 

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Rengoring av kyl och frys
« Svar #1 skrivet: 23 nov-14 kl 19:35 »
Ja, ha dörrarna ordentligt öppna  några dagar för att vädra ut alla ångor. Stäng sen dörrarna och sätt igång apparaterna och låt dem vara igång nåt dygn innan du sticker in näsan och känner efter igen om det fortfarande luktar kemi.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

685 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser