Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  flasklamm  (läst 3296 gånger)

Brännbols ompla.

  • Inlägg: 191
    • Uppland
    • Ullis Blogg
flasklamm
« skrivet: 05 apr-04 kl 08:37 »
Jag fick för ett tag sedan två flasklamm...

Imorse var ena död!!

Jag har varit mycket noga med hygien och tider. Han som gick bort var ordentlig i magen.

Men han som finns kvar är dålig i magen!! Hur kan jag stoppa det?

Hoppas någon kan hjälpa mej!!

//Ullis
Delar gård med mina hundar, katter, höns, kaniner, dotter och sambo :)
(dobermann, huskatt, holländsk dvärg, sachsegold, hermelin, dvärgvädur)

Abruzzo

  • Inlägg: 71
Re:flasklamm
« Svar #1 skrivet: 09 apr-05 kl 14:48 »
Hej!
Jag har också ett lamm som jag flaskmatat i år. Innan jag fick tag på lammnäring så fick jag rådet att över helgen ge en blandning av lika delar vatten och filmjölk med en liten tillsats honung.Eftersom lamm är känsliga för för höga laktosvärden så blev lammet väldigt dåligt i magen.Vi inhandlade då ett medel mot magstörningar som heter Effydral som är en stor brustablett som löses i en liter vatten och ges två gånger dagligen i två- tre dagar.Detta medel var mycket effektivt och jag såg resultat omgående.Tyvärr tror jag att detta medel endast säljs via LG Produkter i Blekinge.De har också en mycket bra lammnäring som de tillverkar i egen fabrik.
LG Produkters e-post är order@lgprodukter.se och  hemsidan är www.lgproduter.se
Lycka till!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

610 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser