Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lugn vitläggare  (läst 1441 gånger)

docydry

  • Inlägg: 23
    • Västergötland
Lugn vitläggare
« skrivet: 22 mar-17 kl 23:12 »
Här hemma har vi alla möjliga färger på äggen så det skulle vara trevligt med lite vitt att bryta av med. Våra GSVL är dock lite för stissiga för min smak så jag undrar om det är nån som har förslag på någon någorlunda lugn ras som lägger vita ägg? FFF är vad jag förstått flaxiga de också. Eller är det helt enkelt så att de som lägger vita ägg är lite stressigare än andra raser?

annepanna

  • Inlägg: 166
    • Västergötland
SV: Lugn vitläggare
« Svar #1 skrivet: 05 apr-17 kl 14:37 »
Jag har haft bruna leghorn som lägger vita ägg. De var jättetrevliga och tuppen supersnäll. Vacker också!
I brist på kunskap och erfarenhet får man improvisera.

Labbe

  • Inlägg: 19
  • Ekerö
    • Uppland
SV: Lugn vitläggare
« Svar #2 skrivet: 20 apr-17 kl 23:23 »
Vi hade tidigare Bovan Robust när vi odds på gården, dom är trevliga och lugna. Dessutom värper dom nästan ett vitt ägg per dag......

docydry

  • Inlägg: 23
    • Västergötland
SV: Lugn vitläggare
« Svar #3 skrivet: 03 jun-17 kl 21:26 »
Tack för båda! Hade missat att begära notifiering vid svar så jag hade inte sett att ni hade svarat.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 9 användare (1 dolda)
xaelanar, ärt, Tur-Johan, sayerbýr, von tratt, Palle500, alternaiv, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser