Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Växthus fr k-rauta?  (läst 3848 gånger)

Archangelica

  • Inlägg: 21
    • Hälsingland
Växthus fr k-rauta?
« skrivet: 15 mar-14 kl 14:04 »
K-rauta säljer ett litet växthus 5 m2, m. al-stomme och plastrutor för 2200 kr. De har väl sålt detta nåt år. Är det nån som har satt upp ett sånt? Var det svårt att sätta upp? Kan en ensam person sätta upp det? Kvalitet?

 ???
"Att vara rik och vacker är aldrig lika viktigt som att vara snäll och modig."

javill

  • Inlägg: 11387
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Växthus fr k-rauta?
« Svar #1 skrivet: 17 mar-14 kl 11:29 »
Jag köpte ett liknande på Jem&Fix ifjol. Har dock inte fått upp det ännu men, i monteringsanvisningen står det att det behöver vara två för att montera det.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Archangelica

  • Inlägg: 21
    • Hälsingland
SV: Växthus fr k-rauta?
« Svar #2 skrivet: 20 mar-14 kl 15:03 »
Ok. Jag ringde k-rauta förut o frågade men de kunde inte svara på några frågor... >:D
"Att vara rik och vacker är aldrig lika viktigt som att vara snäll och modig."

Malin80

  • Inlägg: 81
    • Småland
SV: Växthus fr k-rauta?
« Svar #3 skrivet: 14 jun-14 kl 21:49 »
Jag köpte K-rautas växthus nyss och satte ihop det själv. Men det var väldigt trixigt. Jag råder dig att ha en till person som hjälper dig. Och köp silikonfog eller något liknande, för utomhusbruk, till fönstren. Jag använde transparent Multibond från Biltema, 60 kr för en sprutpistol-flaska. Jag är inte klar än så jag vet inte om det räcker med en flaska.
Det känns i alla fall ganska stadigt trots att det är så lätt. Men jag har byggt ett enkelt trädäck som jag ska skruva fast växthuset på. Det väger ju under 30 kg så risken finns att det blåser omkull annars. Återstår att se hur det klarar höststormar och vintersnö.

LimJans

  • Inlägg: 8905
    • Dalarna
SV: Växthus fr k-rauta?
« Svar #4 skrivet: 21 jan-15 kl 11:51 »
Hur höll det?

 

javill

  • Inlägg: 11387
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Växthus fr k-rauta?
« Svar #5 skrivet: 25 jan-15 kl 17:03 »
Mitt Jem&Fixväxthus monterades förra sommaren och än så länge har det hållt. Det har blåst rejält här vid ett par tillfällen men, växthuset är placerat relativt vindskyddat. Någon snö har vi inte haft ännu denna vintern så det återstår att se hur det går men, kommer nog att sopa av taket om det skulle komma stora snömängder. Maken som hjälpte mig att montera det gjorde en ram av ekstolpar som han fäste växthuset i. Funkar bra ännu så länge.  :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser