Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  -  (läst 899 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
-
« skrivet: 07 nov-12 kl 22:21 »
-
« Senast ändrad: 26 nov-12 kl 12:42 av DanieӀ »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Ärtkam x rosenkam?
« Svar #1 skrivet: 07 nov-12 kl 22:29 »
Valnöt ... Tror jag... Inte hundra.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Ärtkam x rosenkam?
« Svar #2 skrivet: 07 nov-12 kl 22:38 »
Hum ... Hum ... Eller vad är Cushion comb på svenska egentligen? För det är sådan kam jag syftar på iaf. :P Korsade t.ex. Sebright (rosenkam) med araucana (ärtkam) och då blev resultatet individer med "släta" kammar (hönorna som blev iaf, fick bara fram hönor).

För att förtydliga mig ytterligare... Rasen Malay har denna typ av kam, t.ex. ::)
« Senast ändrad: 07 nov-12 kl 22:42 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, Gröfre Slissing, Trolle_85, Palle500, polyamorista

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser