Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  befruktar  (läst 456 gånger)

Rakadero

  • Inlägg: 3188
    • Västergötland
    • Reflections of Rachel
befruktar
« skrivet: 15 jul-09 kl 22:02 »
få se de raser jag har erfarenhet av då...

Det är lite svårare med tupparna, att veta om de befruktar, det gör de väl inte från första påsättning antar jag?

Vi har haft en vit leghornstupp som började gala 5 veckor gammal, satte på sina kullsyskon vid nio veckor (blev ju givetvis inget då de inte la ägg än), nu har vi hans son som är elva veckor, han gol fem och en halv vecka gammal, och satte på hönor även de gamla så fort de kom tillsammans för en dryg vecka sedan. Men om han skjuter skarpa skott det vet jag ju inte...

Blommetuppen började gala senare, var kanske tolv veckor eller så, minns inte riktigt, vi hade även sussex, australorp och plymouthrock tuppar, sussexerna var senast med att gala, ingen av de tre senaste raserna såg jag någonsin vara på hönorna, men de vandrade vidare till frysen alla utom sussexerna som såldes till Vara, jag tror de fungerar, för jag har sett dem annonsera ut avelsägg, om det nu är våra tuppar eller andra pappor vet jag inte, men när de köpte våra hade de inga andra sussextuppar.
« Senast ändrad: 17 sep-12 kl 10:18 av Sirpa »
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

509 gäster, 3 användare (1 dolda)
Jona d, Efwa

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser