Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  könsfördelning  (läst 729 gånger)

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
könsfördelning
« skrivet: 24 jul-10 kl 13:18 »
Jag hade också tur med könsfördelningen på mina FFF, 4 hönor och 1 tupp.

Visst vore det fantastiskt om man kunde avla fram tuppar som producerade fler flickspermier än pojkspermier, så slapp man problemet med en massa tuppkycklingar som man måste bestämma om man ska ha ihjäl direkt, eller om man ska kosta på dem fodret tills de blir tillräckligt stora för att äta.
Grattis! Att du bara får hönor beror förmodligen på att all 55 Flowery tuppar kläcktes hos mig  :-\

Jag fick 11 tuppar och 5 hönor...

55 Flowery är en av de absolut tydligaste könsvisande raserna. Har du bara 1 ljus kyckling så har du bara en tupp. Vill du ha fler kan du få av mig  ;)

Skämt åsido, jag valde faktiskt att plocka bort alla tuppar utom 3 när dom var ett par dagar gamla. 55 Flowery är rätt lik Leghorn i typen och det blir inte mycket mat på dem.  Att jag valde att spara 3 beror på att jag vill vara säker på att ha minst en fin tupp kvar i slutänden. Och ibland blir det ju tyvärr  lite svinn på småkycklingar. Men allt har gått bra så nu har jag 1-2 tuppar mer än vad jag behöver.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

732 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser