Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mexiko höns ?  (läst 2057 gånger)

Helenan

  • Gäst
Mexiko höns ?
« skrivet: 11 apr-06 kl 17:03 »
Tufft! Kom till Mexiko pa semester i gar och hittade ett internetkaffe sa kan man lasa era inlagg!

Har ar ca 30 gr varmt harligt men jobbigt att lamna djuren. En granne tar hand om dem efter mitt skrivna schema.

Jag kan rapportera om jag ser nagra hons! Man har ju tentaklerna ute! Det ar i alla fall mycket fagelliv - faglar jag inte kanner igen i manga fall. Kvitter och hoga skrin overallt!

Vi hors!

Helenan

  • Gäst
Re:Mexiko
« Svar #1 skrivet: 10 jun-06 kl 23:07 »
Här är bilder som jag tog i Mexiko. Vad är det för ras tro?

Helenan

  • Gäst
Re:Mexiko
« Svar #2 skrivet: 10 jun-06 kl 23:10 »
Den här var på riktiga landsbygden där vi stannade på en liten väg. Jag frågade om jag fick ta kort på hönsen och människorna skrattade gott må du tro. De ville ha tuggummi till sina barn men tyvärr hade jag inte det så jag frågade om jag fick köpa ägg. Jag köpte två ägg för ca 5 kr och de skrattade ännu mer! Det var nog de dyraste ägg någon köpt i mexiko...

Äggen såg exakt ut som mina egna hedemora ägg. Ca 52 gram.

Neta

  • Gäst
Re:Mexiko
« Svar #3 skrivet: 11 jun-06 kl 10:19 »
spännande att se andra länders fjäderfå! Det ser ut som en myskanka i bakgrunden! Såg du om de var vanliga där??

Helenan

  • Gäst
Re:Mexiko
« Svar #4 skrivet: 12 jun-06 kl 13:34 »
Nej, det var den enda ankan jag såg. Det som det fanns absolut mest av var tuppar som skulle användas i tupp fäktning!!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser