Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Röktunna med grill från Biltema. Nån som testat?  (läst 20118 gånger)

Peter81

  • Inlägg: 115
    • Södermanland
SV: Röktunna med grill från Biltema. Nån som testat?
« Svar #20 skrivet: 30 okt-16 kl 09:29 »
Jag för min del skulle inte lagt nåra pengar på en sån där mojäng. Och dom där aburökarna e ju värdelös! oljefat får du ju tag i överallt! Antingen så eldar du under oljefatet med lite spån ,flis,enris i eller så gör du en lucka i den nedre delen och en bit upp kör du igenom fyra armerings järn # ,läggpå det utskurna locket från tunnan uppepå och lägg i ett lager sten som i en bastukamin och gör ett trälock.Sen borrar du två hål i tunnan eller locket så du kan ha en termometer för värmen i tunnan och en med kabel som du sticker i en av köttbitarna.

Helt klart ett alternativ att ha i åtanke.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 4 användare
xaelanar, fri, karsan, magtob

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser