Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vem är hönsBörje??  (läst 15525 gånger)

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Vem är hönsBörje??
« Svar #20 skrivet: 08 jun-11 kl 10:37 »
Plusar på - Han har också (hade iaf. för ca 9 år sedan) Queen Silvia, Fifty Five Flowery. Isbar, Rubin 88 ... Sedan Araucana, Faverolle, Plymouth rock, Sussex i vit o gul colombia, några former av värphybrider, Holländsk vithätta dvärg. Även ankor, gäss, kalkoner, påfåglar, vaktlar, Kaniner .................. Har med stor sannolikhet glömt något. ::)
« Senast ändrad: 08 jun-11 kl 10:40 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

stjernholm

  • Inlägg: 28
    • Uppland
SV: Vem är hönsBörje??
« Svar #21 skrivet: 14 jun-11 kl 09:30 »
Fick idag tag på Arne, en bror till Börje, så imorgon bär det av till dom.! ;D
Lite rädd att jag ska bli frestad av att köpa fler hönor en dom jag behöver..
Ska iallafall ha 2 Isbar, om det finns. 1 Blommetyp, kompis till lilla Amanda.
Sen är jag väldans sugen på 2 till...... av en annan sort...

Mina höns håller ihop i raser. De går tillsammans och liksom speglar sig i varandra.
Är det ett vanligt beteende.?

Bubblaren

  • Inlägg: 605
  • På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
SV: Vem är hönsBörje??
« Svar #22 skrivet: 14 jun-11 kl 15:44 »
Du ska vara lycklig om dina raser går tillsammans naturligt (så får du avelsägg utan att behöva dela upp i avdelningar). Hos mig skiftar det, beror ofta på vilka de växt upp med eller hur jobbiga tupparna är. Vissa tuppar får alla höns och vissa tuppar får inga då de är så jobbigt på... Har lyckats ha både en brahmatupp och nu en faverolletupp som definitivt bara ska para sig med de små sorterna. Vad har en stackars holländska vithätta dvärg att säga till om när de nyper fast dem i luvan och tom ställer sig på dem!
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

sizz

  • Inlägg: 122
    • Uppland
SV: Vem är hönsBörje??
« Svar #23 skrivet: 14 apr-14 kl 20:25 »
Nån som vet om Börje fortfarande säljer höns?

winnitopi

  • Inlägg: 104
    • Uppland
SV: Vem är hönsBörje??
« Svar #24 skrivet: 20 apr-14 kl 11:20 »
Ja han säljer höns igen,han tar 100 kr styck o finns på plats säkrast fm vardagar
Problem är till för att skjutas upp för att sen glömmas bort :)

 

Skärgårdsfrun

  • Inlägg: 97
    • Uppland
SV: Vem är hönsBörje??
« Svar #25 skrivet: 20 apr-14 kl 12:27 »
Finns han kvar på samma ställe som förut?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser