Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  AKUT! hål in till hjärnan??  (läst 1321 gånger)

saint206

  • Inlägg: 1201
    • Småland
AKUT! hål in till hjärnan??
« skrivet: 27 sep-14 kl 21:38 »
hittade en pulla nu med kammen bortsliten och ett djupt hål mitt på skallen :o hon är helt borta och verkar vara väldigt smärtpåverkad... verkar som om kammen har fastnat i något, och sen har nog de andra pickat på henne... är det möjligt att det är in till hjärnan, eller är det bara ett väldigt djupt sår? alltså, har höns skallben hela vägen runt hjärnan som vi, samt kan de andra hacka sig igenom ben på det viset??? mår illa.... :'( :'( :-X :-X
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

Stormcrow

  • Inlägg: 82
    • Norrbotten
SV: AKUT! hål in till hjärnan??
« Svar #1 skrivet: 27 sep-14 kl 21:41 »
Fåglar har kranium runt hjärnan som allt annat, sådet är nog bara ett väldigt djupt sår. Som jag ser det finns det 2 alternativ, antingen är inte hönan så påverkad/blöder speciellt mkt, och då går hon nog att rädda. Blöder det mycket/hon verkar plågas, så är det huggkubben som gäller, ju förr desto bättre för att förhindra onödigt lidande.

Lider med dig, sånt är aldrig kul.

saint206

  • Inlägg: 1201
    • Småland
SV: AKUT! hål in till hjärnan??
« Svar #2 skrivet: 27 sep-14 kl 22:05 »
Hon låg ute nu när jag hittade henne, väldigt medtagen.. Har henne i badrummet nu, stoppade i henne metacam och hoppas att golvvärmen gör att hon piggar på sig.. Men jag är ganska tveksam...:'(
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

Stormcrow

  • Inlägg: 82
    • Norrbotten
SV: AKUT! hål in till hjärnan??
« Svar #3 skrivet: 27 sep-14 kl 22:08 »
försök få i henne lite vatten med en aning äppelcidervinäger i, dricker hon är det ett gott tecken, har hon inte piggnat till imorgon hade jag gjort slut på hennes lidande, men det är din höna och du som måste ta beslut om hur du ska göra.

saint206

  • Inlägg: 1201
    • Småland
SV: AKUT! hål in till hjärnan??
« Svar #4 skrivet: 27 sep-14 kl 22:20 »
Jag gav henne metacam med spruta, och hon bråkade iaf emot att öppna munnen, och hon svalde utan problem.. Givetvis blir det avlivning om hon är lika dålig i morgon! Jag vill inte se mina djur lida, men jag ger alla en chans! Metacamen hjälper iaf mot smärtan.. Speciellt med tanke på att jag gav henne för en tvåkilosfågel när hon är en väldigt lätt dvärg...
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

Stormcrow

  • Inlägg: 82
    • Norrbotten
SV: AKUT! hål in till hjärnan??
« Svar #5 skrivet: 30 sep-14 kl 08:57 »
Hur gick det? Lever hon ännu?

 

saint206

  • Inlägg: 1201
    • Småland
SV: AKUT! hål in till hjärnan??
« Svar #6 skrivet: 02 okt-14 kl 05:24 »
Tyvärr, hon fick sprätta vidare:/
someday i hope you get the chance to live like you were dying..


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

747 gäster, 2 användare
ärt, Adels

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser