Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Försvunna kalkoner hjälp  (läst 3546 gånger)

Vilkhyttan

  • Inlägg: 202
    • Östergötland
Försvunna kalkoner hjälp
« skrivet: 19 mar-14 kl 10:17 »
Hur långt kan kalkoner rymma iväg om de försvinner? min hönstupp gav sig på kalkontuppen och nu är hela gruppen borta  :'( helt spårlöst, de försvann mellan halv fem och kl sex igår em och vi har letat i flera omgångar sedan dess men hur långt kan de ta sig? kan de gå flera km? inte ens hunden har fått upp spår  :-\ och jag som tyckte så mycket om mina gobblar  :'(

bokeliden

  • Inlägg: 217
    • Västergötland
SV: Försvunna kalkoner hjälp
« Svar #1 skrivet: 19 mar-14 kl 10:27 »
Mina gav sig av ca 3 km, hela bygden involverad när de gick mellan gårdarna o tiggde mat. En granne började ge de mat när de stod o knackade på köksfönstret varje morgon, då ställde jag dit en hundbur med god mat i, de gick in!! 16 dagar var de borta. Är de vana vid människor så kolla med husen runtomkring, troligen söker de sig dit.
jag är inte konsekvent, gillar inte konsekvenser....

Vilkhyttan

  • Inlägg: 202
    • Östergötland
SV: Försvunna kalkoner hjälp
« Svar #2 skrivet: 19 mar-14 kl 11:14 »
Ok tack så mycket ska prova, hittills har vi sökt av ett område med en radie om 1,5-2 km utan ett spår

sofia24

  • Inlägg: 22
    • Finland
SV: Försvunna kalkoner hjälp
« Svar #3 skrivet: 21 mar-14 kl 16:48 »
Hur gick det med kalkonerna, fann ni dem?

vilma23

  • Inlägg: 74
  • Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
SV: Försvunna kalkoner hjälp
« Svar #4 skrivet: 03 apr-16 kl 07:32 »
Har ni hittat dem?
Föder upp Dvärgkochin och Silkes höns, säljer både höns/kycklingar och avels ägg. Bara att kontakta mig om du söker Dvärgkochin eller Silkes höns.
Mail: vilmas_hons@kollberggarden.se Tel: 0728335535


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, ärt, LMC400, Tångräkan, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser