Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruttet ägg som kläcks????!!  (läst 1167 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Ruttet ägg som kläcks????!!
« skrivet: 31 maj-12 kl 23:07 »
Igår så såg jag att det är ällingar på G här, tittar närmre och ser att ett av äggen där det är en som håller på att ta sig ut är ruttet! det har blivit sånadära mörka skuggor under skalet samt att när man lyser det så ser ägget dörr ut. Men det kommer ändå ur något.. Den började picka igår och har inte pickat så mycket idag? Kan den ha vart rutten fast levt och dött nu? :X :X
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

hajens

  • Inlägg: 545
    • Skåne
SV: Ruttet ägg som kläcks????!!
« Svar #1 skrivet: 31 maj-12 kl 23:15 »
argh, släng det, det är en besatt mördarzombiälling. Föds en vart tusende år, skitfarliga.
Dom har klövar, och likdelar som bakkropp och sväljer boskap hela. Sägs kunna utrota hela byar.

Nejnej, förlåt, fel av mig, jag har ingen aning.
Svensk gul anka, hedemorahöns och kopparmaran
http://billinge22.hemsida24.se/

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Ruttet ägg som kläcks????!!
« Svar #2 skrivet: 31 maj-12 kl 23:17 »
argh, släng det, det är en besatt mördarzombiälling. Föds en vart tusende år, skitfarliga.
Dom har klövar, och likdelar som bakkropp och sväljer boskap hela. Sägs kunna utrota hela byar.

Nejnej, förlåt, fel av mig, jag har ingen aning.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D DÅ hade jag ju sparat den! Tänk en sån raritet ;)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Ruttet ägg som kläcks????!!
« Svar #3 skrivet: 31 maj-12 kl 23:23 »
Nu gissar jag bara men kan den ha fastnat i skalet och försökt vända sig runt så det uppstått någon blödning eller gulesäcken gått sönder där inne?

Eller har den bajsat på sig? Bäbisar kan ju bajsa svart när de kommer ut. Barnbeck eller vad det heter.  googlade fram det   :P urk äckligt bajs.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mekonium

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Ruttet ägg som kläcks????!!
« Svar #4 skrivet: 01 jun-12 kl 10:13 »
Nu gissar jag bara men kan den ha fastnat i skalet och försökt vända sig runt så det uppstått någon blödning eller gulesäcken gått sönder där inne?

Eller har den bajsat på sig? Bäbisar kan ju bajsa svart när de kommer ut. Barnbeck eller vad det heter.  googlade fram det   :P urk äckligt bajs.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mekonium

Nja, den verkar dessverre ha dött nu i alla fall. Och eftersom det visar vissa tendenser till att vara ruttet vill jag inte öppna det. haha...
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

502 gäster, 1 användare
Hon-med-gässen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser