Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Seltryck?  (läst 8849 gånger)

teknobonden

  • Inlägg: 37
    • Blekinge
SV: Seltryck?
« Svar #60 skrivet: 26 jan-10 kl 16:53 »
Läste snabbt igenom alla svar i tråden. Bra tyckat och tänkt.

Med risk för att sticka ut huvudet och "stöta" någon; jag har slängt alla lokorna. Jag kör bara Amish coller sele nu.

När jag har varit ute och körd ser jag att hela collret är i kontakt med hästen, inte bara 10-15 cm. Mycket bättre för pållen.
Efter att han fick coller sele jobbar han med lägre huvud, han är inte svår att starta när det är tungt i skogen och han lyssnar bättre.

Jag tror han tycker om coller selen och svarar på det.


pålle

  • Gäst
SV: Seltryck?
« Svar #61 skrivet: 26 jan-10 kl 20:00 »
Du har så rätt teckno men va du glömme är att alo sele pasar flera hästyper än din coller sele och ska man ha så flexsibel sele som en arme sele var avsed för  att passa så monga  olika hästar somm möjligtgår det nog inte att få det  ulltimata an pasningen en sele. mvh    ps förövrigt vore det ju bra om det hamna i en egen tråd dom olika sel typerna.

teknobonden

  • Inlägg: 37
    • Blekinge
SV: Seltryck?
« Svar #62 skrivet: 28 jan-10 kl 16:41 »
Nja. Mitt collar är justerbart. Ded går från 21 till 23 tum. Det är mer än arme selen når över.

pålle

  • Gäst
SV: Seltryck?
« Svar #63 skrivet: 28 jan-10 kl 17:03 »
Hmmmm ja du har säkerträtt bara lite konstigt enligt vad ja vet så har ja aldrig sett några ställ bara då dom är i hopsyda både uppe och mer allså skälva bossan  men som sackt ja kan inte dom selarna haraldrigsten ens  vore kul meden bild så man för står hur du menar mvh

teknobonden

  • Inlägg: 37
    • Blekinge
SV: Seltryck?
« Svar #64 skrivet: 28 jan-10 kl 18:59 »
Tro mig ja.

Det är så att man får dom i justerbar och fast utförande.
kolla in här http://www.brodheadcollar.com

Längst ner på sidan finns ett foto.
Klicka på det, så kommer en förstorning.

Det är det kollret jag har.

Jag kan rekommendera det på det värmaste.

Dessutom är dom inte ihop sydd oppe, dom är öppningsbar och hålls ihop av antingen en rem eller ett patent lås. (också illustrerat på sidan)


pålle

  • Gäst
SV: Seltryck?
« Svar #65 skrivet: 28 jan-10 kl 19:28 »
det för klarar ju saken   och tack för längken

pålle

  • Gäst
SV: Seltryck?
« Svar #66 skrivet: 04 feb-10 kl 20:01 »
test

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Seltryck?
« Svar #67 skrivet: 04 feb-10 kl 20:09 »
test
Tadaaaaaaaa du klara det till sist, grattis!  :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

pålle

  • Gäst
SV: Seltryck?
« Svar #68 skrivet: 04 feb-10 kl 20:15 »
Tadaaaaaaaa du klara det till sist, grattis!  :D
Tack


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 5 användare (3 dolda)
Tli, Freddy Rindehed

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser