Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aktivering och leksaker till hagen  (läst 2670 gånger)

Beejac

  • Inlägg: 34
    • -
Aktivering och leksaker till hagen
« skrivet: 05 jul-16 kl 16:51 »
En veckas semester... Går in på dag två idag och rastlösheten är ett faktum!  ;D som rubriken säger är jag intresserad av att utöka leksakslandet i hagen till mina små busar! Därför är jag ute efter alla olika idéer o byggnationer på roligheter man kan bygga!
I nuläget finns det lite smått o gott av stenar stubbar kabeltrummor bänkar trappor platåer och traktordäck.
Behöver jag säga att svärfar bara kliar sig i håret o skakar på huvudet när jag försöker genomföra idéerna?!
Hagen är en stor blandning av öppen betesmark och lite skog med buskar och träd! Tar tacksamt emot tips o idéer! Gärna bilder på idéerna!!  ;D ::)

Beejac

  • Inlägg: 34
    • -
SV: Aktivering och leksaker till hagen
« Svar #1 skrivet: 05 jul-16 kl 16:57 »
Bruces nya favorit

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Aktivering och leksaker till hagen
« Svar #2 skrivet: 05 jul-16 kl 22:06 »
Vilken härlig lövruska!  :D  Men när den är slut så är det bara kaffeved kvar.  (Bokstavligen, de torra kvistarna brinner fort.)  Har du provat att träna agility?  Flera har försökt, med växlande resultat.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Beejac

  • Inlägg: 34
    • -
SV: Aktivering och leksaker till hagen
« Svar #3 skrivet: 06 jul-16 kl 19:00 »
Ja den tar snabbt slut!! 😂 funkar bra som "lövstation" har borrat massor av hål i traktordäcket som jag snabbt kan trycka in pinnar i. Kom fram till att det går så mycket snabbare att samla uppätna kvistar där när man byter mot nya än om dom fått grenar på marken, nu sprids Dom inte över hela hagen! 😊

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Aktivering och leksaker till hagen
« Svar #4 skrivet: 06 jul-16 kl 22:05 »
Och blir inte förorenade av gödsel!  Om du kommer överens med dina grannar, kan du växla om med att gå på promenad med getterna.  Böj ner grenar och sly så att de kommer åt att äta löv.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

628 gäster, 7 användare
tuslus, fri, uzie, skogskälla, Joakim Östlund, Jon.b, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser