Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Spricka/sår på trampdyna  (läst 2656 gånger)

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
Spricka/sår på trampdyna
« skrivet: 31 maj-12 kl 22:42 »
Min isländska fårhund har fått en spricka, ett avlångt sår på en knapp cm på en största trampdynan. Det ser ut som om han krafsat fram något och skurit sig.
Fint snitt. Inget blod och ingen vätska. Än. Märkte att han haltade i förgår kväll.
Har pratat med vet som säger tvätta varje dag och skydda mot smuts. Använd gasbindetub och ev hundsko när han går ut. Lättare sagt än gjort att det ska sitta kvar trots att han har strut på huvudet...

Förstår att det blir svårläkt på ett så utsatt ställe. Typiskt, jag behöver honom som vallhund.

Råd och smarta tips, någon?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

490 gäster, 2 användare
xaelanar, Vanerpaddel

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser