Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dvärgbrahma?  (läst 1820 gånger)

CloudChaser

  • Inlägg: 32
    • Halland
Dvärgbrahma?
« skrivet: 16 apr-16 kl 21:21 »
Hej

Finns här någon som jan berätta hur dvärgbrahma är som ras? Och som kanske har goda råd och tips att ge ifall man ska köpa och ta hand om kycklingar av denna ras?! 🙂

Värmelampa, kycklingfoder, vatten etc är ju självklart, men andra bra saker att tänka på kanske??!

Har försökt googla, men hittar inte mycket om dvärgvarianten av brahma. Så hoppas på detta istället. 🙂
« Senast ändrad: 16 apr-16 kl 21:29 av CloudChaser »

Nyfikenskåne

  • Inlägg: 179
    • Skåne
SV: Dvärgbrahma?
« Svar #1 skrivet: 17 apr-16 kl 08:44 »
Jag har inte haft dvärgbrahma speciellt länge egentligen. Men jag vill berätta att dom är heeelt underbara!! Så tama och mysiga. Mycket trevliga  :)

Alla mina fyra hönor har lagt sig för ruvning, trots att alla är relativt unga. En av dom har fått fram några dunbollar nu. Det enda tråkiga är att hon klev av sina ägg direkt när två kläckts...vet inte om hon kanske är något för ung och inte har det tålamod som krävs.
Men nu är hon en underbar mamma till sina två små!

Jag har även stor brahma och jag kan säga att dvärgarna lägger massor med mer ägg (väldigt små förstås). Annars påminner dom en hel del om varandra, lika sociala och tama.

CloudChaser

  • Inlägg: 32
    • Halland
SV: Dvärgbrahma?
« Svar #2 skrivet: 17 apr-16 kl 19:27 »
Tack så mycket för ditt svar! Så roligt att höra att de är så trevliga och tama.

Men är de lite ovanliga eller varför hittar man nästan ingen info om dem på nätet?



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

820 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser