Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken blandning blir bra?  (läst 838 gånger)

Argona

  • Inlägg: 843
  • Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
Vilken blandning blir bra?
« skrivet: 07 sep-14 kl 22:18 »
Grannen behövde en tupp till sina fem nya "industrihöns", de är brunaktiga i färgen, kommer inte ihåg vad rasen heter, unghöns. Jag hade två tuppar att välja mellan. Isbar eller CL.  Hur blir äggfärgen med hans höns och respektive tupp?
Han fick CL tuppen då den tuppen inte kommer så bra överens med min "gameltupp" men mina CL-hönor ska få besöka CL tuppen till våren så jag får rasrena kycklingar. Och jag ska lägga blandäggen i kläckaren också. Men nu börjar jag undra om blandningen med Isbar hade blivit "bättre"? Fler ägg mm. ???
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

754 gäster, 4 användare (1 dolda)
von tratt, ärt, addebadde

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser