Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Levande höna som blivit förlamad?  (läst 1004 gånger)

Matusalem

  • Inlägg: 21
Levande höna som blivit förlamad?
« skrivet: 08 mar-17 kl 21:36 »
Idag när jag skulle ge "kycklingarna" ( som egentligen är hönor vid det här laget) kvällsmat så låg Ramona på sidan och reste sig inte.
jag har lagt märke till att hon vart konstig ett par dagar. Gått ihop krypen o stått stilla. Och i går morse när jag gav dom frukost så var hon i sandbadet. Hon hade säker sovit där. Så igår kväll tog jag henne o kollade över henne. Och såg att hon var rätt så lusig. Jaja hon får en behandling med kiselgur så får vi se om hon repar sig.
Men så i dag som sagt kom in för att ge kvällsmat o behandla henne så låg hon på sidan bara.
Så jag reste upp henne men hon föll bara ihop. Plockade upp henne o klämde o kännde på hennes ben, så satte jag ner henne igen då tog hon ett vingligt steg o stupade direkt.
Vad kan detta vara.
Ramona hade hätta, rödbrun rätt liten. I den kläckningen så kan hon vara Blomme eller Islandshöna.
Hoppas på svar. RIP Ramona.

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Levande höna som blivit förlamad?
« Svar #1 skrivet: 08 mar-17 kl 21:45 »
Läs på SVA-s  hemsida om Mareks sjukdom.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Levande höna som blivit förlamad?
« Svar #2 skrivet: 09 mar-17 kl 11:40 »
Mest troligast Marek.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

503 gäster, 3 användare
Lillskiten, Kelly Moroney Björkskär, Bustera

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser