Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blödning i samband med värpning?  (läst 2999 gånger)

admin

  • Administratör
  • Inlägg: 631
    • Alternativ.nu
Blödning i samband med värpning?
« skrivet: 14 sep-03 kl 01:31 »
Marie
 Ti 29 Okt, 2002 - 15:15
--------------------------------------------------------------------------------
Hjälp mig! Är det normalt att en höna kan få en blödning i samband med att hon värper?

Jag var ute hos mina höns och en höna höll precis på att värpa. Hon lämnade ägget ganska snart och då såg jag att det var alldeles blodigt. Hon var också lite blodig i rumpan men verkade inte fortsätta blöda. För övrigt verkade hon vara precis som vanligt.
 
Carina
 On 30 Okt, 2002 - 09:33
--------------------------------------------------------------------------------
Det har jag aldrig sett eller hört talas om.
Jag tycker du ska ringa en veterinär och fråga.
 
Ture
 On 30 Okt, 2002 - 18:56
--------------------------------------------------------------------------------
Jag har Blommehöns ja tycker nog att de e ganska vanligt med några drppar blod
när kycklingarna börjar väpa de 2-3 första eggen.
Men e de gamla höns e där med all säkerhet något fel.
 

Kicki

  • Inlägg: 721
  • Den som ser framtiden i motvind går åt fel håll.
    • Dalarna
    • Ensgårdens hemsida
Re:Blödning i samband med värpning?
« Svar #1 skrivet: 15 jan-04 kl 08:14 »
Antingen var ägget ovanligt stort eller så kan hon ha fått en lätt infektion så slemhinnan är känslig.
Gör henne försiktigt ren därbak så det inte utvecklas till en riktig äggledarinfektion
Ensgården, 1 mil norr om Rättvik: Foundernära genbanksbesättning av Hedemorahöns   
 
Har kursverksamhet!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

706 gäster, 2 användare
Sebastian Berggren, Pohja

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser