Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna och tupp med blödande fötter!  (läst 1980 gånger)

Livet på landet☘

  • Inlägg: 48
    • Bohuslän
Höna och tupp med blödande fötter!
« skrivet: 05 dec-17 kl 11:30 »
Jag har ett gäng utav Brahma rasen. En dag fick jag syn på Tuppens höna på morgonen som hade blödande fötter! När jag kollade närmare såg jag att någon hade plockat fjädrar på henne.

Senare på dagen såg jag att tuppen också hade plockade fjädrar på sina fötter men blödde ej.

Jag tvättade hönans blödande fötter och på om dem.

Vad beror detta beteende på?

Ser jag ett mönster? ENBART tuppen och hans höna har plockade fjädrar på sina fötter?

Vad kan det bero på? Vad kan jag jag göra? Hjälp någon.

Postat med Alternativ.nu´s app


sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Höna och tupp med blödande fötter!
« Svar #1 skrivet: 05 dec-17 kl 15:15 »
Hackning på fötter  uppträder ibland när de sitter på sovpinnen. De hackar på grannen för att få den att maka på sig. Om det då är utväxande fjädrar på fötterna  är det lätt att de upptäcker att de mjuka, blodfyllda skaften är mums. Och strax har en ovana uppstått.
Särskild risk för detta är det om de har nattbelysning.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Livet på landet☘

  • Inlägg: 48
    • Bohuslän
SV: Höna och tupp med blödande fötter!
« Svar #2 skrivet: 05 dec-17 kl 16:15 »
Oj jösses! Tack för svar!

Postat med Alternativ.nu´s app



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser