Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har flyttat ut på landet och vill skaffa nått slags lantdjur men vilket?  (läst 4706 gånger)

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Ägg verkar väl bra, om du inte vill slakta.  Men du måste förstås ändå tänka igenom hur du ska göra med livets slut för dina djur.  Gammalt talesätt:  "Den som tar ansvar för liv, den tar ansvar för död."

  Jag har för mig att det finns något som heter Nordens Ark?

  Och så finns det föreningar för allmogeraser, så att du kan gogla fram bilder innan du åker och tittar!

  Men de egenskaper jag främst tänker på syns inte utanpå.  Härdiga, friska djur som gärna umgås med människor, de kan ha vilken färg som helst!  Räkna t ex med att djur av allmogeraser kan hoppa/klättra/flyga bättre än "djurfabriksdjur".
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

802 gäster, 4 användare
xaelanar, von tratt, Björkris, papwe

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser