Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan en höna må bra utan en klo?  (läst 871 gånger)

Gamina

  • Inlägg: 914
Kan en höna må bra utan en klo?
« skrivet: 12 maj-17 kl 19:06 »
Altså jag är en idiot som lyckades slå igen dörren precis över foten på en av hönorna. Hon håller nu en vecka senare på att tappa klon på den tån och den är även rätt inflamerad. Jag gör så gott jag kan med att hålla rent men det är inte helt lätt. Hon verkar iallafall må bra och är ute och springer med de andra utan problem även när det finns sjusovare som sitter kvar på pinnen.
Frågan är nu hur det kommer gå i framtiden. Om infektionen inte sprider sig utan såret så småningom läker kan hon då klara sig utan klo på den yttersta tån eller får hon problem av det?
Genbank för Gotlandshöns

Skogsvilde

  • Inlägg: 16889
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Kan en höna må bra utan en klo?
« Svar #1 skrivet: 12 maj-17 kl 19:53 »
Altså jag är en idiot som lyckades slå igen dörren precis över foten på en av hönorna. Hon håller nu en vecka senare på att tappa klon på den tån och den är även rätt inflamerad. Jag gör så gott jag kan med att hålla rent men det är inte helt lätt. Hon verkar iallafall må bra och är ute och springer med de andra utan problem även när det finns sjusovare som sitter kvar på pinnen.
Frågan är nu hur det kommer gå i framtiden. Om infektionen inte sprider sig utan såret så småningom läker kan hon då klara sig utan klo på den yttersta tån eller får hon problem av det?

Funkar läkningen så bör hon kunna leva ett fullgott hönsliv.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Kan en höna må bra utan en klo?
« Svar #2 skrivet: 12 maj-17 kl 20:41 »
Det är inte helt ovanligt att höns inte ens har klo på yttersta tån, vilket inte tycks besvära dem.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 3 användare
xaelanar, von tratt, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser