Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  stängsel till minigris  (läst 1694 gånger)

ivy

  • Inlägg: 217
    • Gotland
stängsel till minigris
« skrivet: 08 sep-16 kl 12:44 »
Vad har ni för stängsel till minigrisar?
Det ska funka till minigrisar till visningsgård, så utan risk att besökande får ström i sig. förslag?
Lammnät och en eltråd på insidan? Annat prisvärt finmaskigt nät som kultingar ej tar sig igenom? :)

Theorox

  • Inlägg: 4
    • Södermanland
SV: stängsel till minigris
« Svar #1 skrivet: 28 sep-16 kl 21:45 »
Till så små grisar i en visningshage borde väl nästan hönsnät duga? ;D

Luff

  • Inlägg: 998
    • Västergötland
SV: stängsel till minigris
« Svar #2 skrivet: 29 sep-16 kl 01:11 »
Fårnät förstärkt med två rejäla brädor nertill som täpper till hålen i nätet. Då kan folk kliva på plankorna på väg in o ut. Fungerar bra i "turistsammanhang". Kompletteras med en stege.
Öppningsbara grindar brukar bara innebära djur på rymmen för turister o barn kan inte stänga ordentligt.
Jobbat med detta i måååånga år.
//Luff


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

837 gäster, 2 användare (1 dolda)
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser