Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stängsel till emu/nandu  (läst 2130 gånger)

Oskar 123

  • Inlägg: 466
    • Dalsland
Stängsel till emu/nandu
« skrivet: 18 jun-15 kl 15:19 »
Kan man ha fårnät till emuer eller nandu?
Funderar på att skaffa några som ska gå i getternas stora hage. Den är på 4 ha så de kan gå där då.
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Theoneandonly

  • Inlägg: 119
    • Skåne
SV: Stängsel till emu/nandu
« Svar #1 skrivet: 24 jun-15 kl 06:16 »
Fårnät funkar bra om djuren är tillräckligt stora, ett år gamla ca.
Viktigt att stängslet är riktigt spänt och stadigt i under å överkant.
Blir dom skrämda så rusar dom vilt omkring å kan krascha mot staketet.

Kombinera helst med en eltråd nederst på utsidan för att hålla inkräktare borta ex räv.


 

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Stängsel till emu/nandu
« Svar #2 skrivet: 02 sep-15 kl 23:40 »
Viltstängsel eller stängsel på 1.50 är att rekomendera.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 3 användare
Tur-Johan, alternaiv, Dot

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser