Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  DIN kunskap behövs i Handboken!  (läst 10180 gånger)

Halte

  • Gäst
DIN kunskap behövs i Handboken!
« skrivet: 09 nov-11 kl 23:34 »
Handboken är en kunskapsbank för självhushållning och där står redan mycket matnyttig information, men inom ämnet "Jakt" är det än så länge inte så utbyggt. Din hjälp behövs för att fylla på med information. Alla kan skriva i Handboken efter att ha registrerat sig och all information är välkommen, stort som smått! Så ta chansen att hjälpa till att bygga en svensk självhushållar-bibel!

>> Till "Jakt" i Handboken
>> Till Handbokens startsida

lillfarmarn

  • Inlägg: 61
    • Småland
SV: DIN kunskap behövs i Handboken!
« Svar #1 skrivet: 10 nov-11 kl 09:58 »
skrev lite on hagelvapen! men jag är inte säker det blev rätt,, hamnade som kommentar men det kanske ska va så  :-[

Halte

  • Gäst
SV: DIN kunskap behövs i Handboken!
« Svar #2 skrivet: 10 nov-11 kl 10:19 »
lillfarmarn, jag skapade en ny undersida till Jakt kallad "Jaktvapen". Tror du att du kan lägga in din text där under i rubriken "Allmänt om skötsel/handhavande"?
Eller tycker du att det borde vara någon annan struktur på jaktsidan så är det bara att du hojtar till så kan jag fixa det, eller om jag beskriver hur du gör.
« Senast ändrad: 10 nov-11 kl 12:09 av Halte »

kervennic

  • Inlägg: 1212
  • vita e vita
    • Övriga världen
SV: DIN kunskap behövs i Handboken!
« Svar #3 skrivet: 21 jan-12 kl 01:15 »
Jag kan skriva nåt om sportfiske ( fiske som sker med spö) om det behövs... men jag är inte svensk så någon skulle kunna rätta vad jag skriver...
Det skulle bli kull at få nåt om fiske odlingen, det är nåt som är lite bortglömd men brukade var viktigt på landet i europa när köttet var inte tillåtet i vissa årstider, och är fortfarrande stor i Asien. Karpfiskar har ju blivit introducerade i Europa av romarna av odlingskul och är nu förvildade...
« Senast ändrad: 21 jan-12 kl 01:19 av kervennic »
vita e vita

Halte

  • Gäst
SV: DIN kunskap behövs i Handboken!
« Svar #4 skrivet: 21 jan-12 kl 08:32 »
Hej
Kul! Det är bara skriva, det finns alltid någon som kan hjälpa till att justera texten om det skulle behövas.

fredde e

  • Inlägg: 375
  • Det finns inget omöjligt, det tar bara längre tid
    • Hälsingland
SV: DIN kunskap behövs i Handboken!
« Svar #5 skrivet: 31 mar-16 kl 21:57 »
Hej, jag tänkte skriva nåt i "börja jaga" men fattar inte hur jag skriver nåt i Handboken.
Man sitter alltid fast i skiten. Det är bara djupet som varierar. Och häng aldrig med huvudet, när den når upp till hakan.

Halte

  • Inlägg: 1106
    • Östergötland
SV: DIN kunskap behövs i Handboken!
« Svar #6 skrivet: 01 apr-16 kl 08:59 »
Hejsan
Du måste först registrera dig för att skriva i Handboken.
http://handbok.alternativ.nu/Special:UserRegistration
Observera att det är ditt riktiga namn, eller iaf något påhittat riktigt namn, som ska användas. Detta för att sidan ska få ett mera trovärdigt intryck.

Därefter går du till sidan du vill redigera, om den redan existerar, och klickar på "Editera sida" i sidans ovankant.
Finns inte sidan så kan man skapa en ny genom att klicka på ikonen några knappar bredvid "Redigera sida", där finns ett val för "ny sida". Man kan sedan lägga in länkar till denna sida från andra sidor osv.

Testa loss bara. Det finns andra som kan justera utseende o.s.v efter att du skapat grunden om det skulle behövas.
"Fördomen har alltid sin rot i vardagslivet. Den gror på arbetsplatsen och i grannkvarteret. Den är ett utlopp för egna misslyckanden och besvikelser. Den är framför allt ett uttryck för okunnighet och rädsla."
- Olof Palme

fredde e

  • Inlägg: 375
  • Det finns inget omöjligt, det tar bara längre tid
    • Hälsingland
SV: DIN kunskap behövs i Handboken!
« Svar #7 skrivet: 03 apr-16 kl 23:40 »
Hej Halte. Nu har jag registrerat mig i handboken. Men det går fortfarande inte att svara på"jakt- börja jaga" som någon har skrivit. Jag tänkte tillägga nåt till detta.
Man sitter alltid fast i skiten. Det är bara djupet som varierar. Och häng aldrig med huvudet, när den når upp till hakan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser