Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Baggar ihop  (läst 921 gånger)

Tesla

  • Inlägg: 17
Baggar ihop
« skrivet: 09 sep-10 kl 18:05 »
Min 3 bagglamm + äldre bagge har gått ihop sen nån månad, snart ska 2 av bagglammen slaktas medan 1 lamm ska säljas. Har sagt att bagglammet som säljs kan hämtas då jag tänkt släppa min äldre bagge, början på november. Tanken är att de ska gå i en egen hage bredvid tackornas, det jag undrar är om risken finns att de börjar slåss?
Bagglammet är ju klart ranglägst, men man vet ju aldrig. Nån som har erfarenhet?

ulfg

  • Inlägg: 1006
SV: Baggar ihop
« Svar #1 skrivet: 09 sep-10 kl 20:37 »
Tror det är bäst att hålla tackor och baggar utanför synhåll från varandra. Två angränsande hagar är nog ingen höjdare, om man inte har typ viltstängsel. Annars går ju bagggar fint tillsammans med varandra och bildar trevliga herrklubbar. Tycker de är snällare och trevligare mot varandra än tackorna.
Mångsysslare med 12 gutefår norr om Varberg.

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Baggar ihop
« Svar #2 skrivet: 10 sep-10 kl 07:05 »
Citera
Tycker de är snällare och trevligare mot varandra än tackorna.
Utom i betäckningssäsong! Då kan de gå över lik >:D

MonaW

  • Inlägg: 978
    • Västmanland
    • Monas sida
SV: Baggar ihop
« Svar #3 skrivet: 10 sep-10 kl 08:07 »
Och i synnerhet om de är i närheten av tackorna.
Åsenfår, hundar och katter


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

520 gäster, 3 användare (1 dolda)
alternaiv, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser