Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ägg som förmodligen blir uppätna  (läst 516 gånger)

sarbe453

  • Inlägg: 369
    • Östergötland
ägg som förmodligen blir uppätna
« skrivet: 20 maj-16 kl 20:10 »
Jag har två bruna lohman som är drygt 1 år. De går alltid ute fria på vår gård. De har värt 1 ägg var hela vintern men nu i april tog de ett litet uppehåll och ruggade men inte så farligt. Men nu så har den ena hönan inte kommit igång igen riktigt. Hon har värt några ägg med väldigt tunna skal, närmast som skinnägg. Men de har varit krossade och de har ätit upp innehållet. Nu har det varje dag en tid funnits 1 ägg i redet på morgonen från den ena hönan men på kvällen när vi kommer hem så syns det bara rester från ett ägg till. Om hönan som värper inte hunnit lägga ägg på morgonen så finns det inget ägg alls på kvällen.

Vad tror ni? Lägger hönan dåliga ägg och äter upp dem när de går sönder eller pickar hon hål själv på äggen? Men borde hon inte gå på den andra hönans ägg då? Vad ska jag göra tycker ni?
har finullskorsningar & en rasande snygg gotlandsbagge


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser