Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ta träd som fallit över egen tomt?  (läst 1740 gånger)

seeker

  • Inlägg: 21
    • Småland
Ta träd som fallit över egen tomt?
« skrivet: 26 dec-17 kl 18:10 »
Vad gäller om ett träd i skogen faller in på min tomt? Får jag såga upp det till ved då eller måste jag fråga markägaren ändå? Man får ju inte ta vindfällen på annans mark. Men om det faller in i min lilla skog så borde det väl vara som i villakvarter? Där får man ju såga av grenar osv som hänger in på egna tomten.

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Ta träd som fallit över egen tomt?
« Svar #1 skrivet: 26 dec-17 kl 19:16 »
Vad gäller om ett träd i skogen faller in på min tomt? Får jag såga upp det till ved då eller måste jag fråga markägaren ändå? Man får ju inte ta vindfällen på annans mark. Men om det faller in i min lilla skog så borde det väl vara som i villakvarter? Där får man ju såga av grenar osv som hänger in på egna tomten.
Du måste fråga ägaren. Det samma gäller grenar som hänger in, du måste säga till grannen först innan du kan kapa dom.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

839 gäster, 4 användare
Anna 123, Sebastian Berggren, Marit Hichens, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser