Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad tar ni för priser på grönsaker?  (läst 2199 gånger)

Sormunen89

  • Inlägg: 0
    • Södermanland
Vad tar ni för priser på grönsaker?
« skrivet: 20 sep-17 kl 11:23 »
Hej! Så nu när ni har överflöd med grönsaker, vad säljer ni och vad tar ni för kilo pris?

Har massvis med gröna tomater eko odlade "tigerella" som jag tänkt sälja gröna eller vid eftermognad. Någon som har ett riktpris vad man kan ta i kilo pris? Har även massa sommar squash kvar "stora rackare" riktpris någon?

// P

javill

  • Inlägg: 11370
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Vad tar ni för priser på grönsaker?
« Svar #1 skrivet: 27 sep-17 kl 09:59 »
Kolla vad de tar i närmsta affär och utgå från det. Beroende påbvad du har för kunder så tar du lite mer eller lite mindre.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Vad tar ni för priser på grönsaker?
« Svar #2 skrivet: 27 sep-17 kl 10:52 »
För squash tar jag 25 kr styck, oavsett storlek. De väger runt 1,5 kg,  men kan "råka" bli större. Men de stora är ju grövre i  "köttet" så därför liksom värda mindre, tycker jag.             Sorten är Diamant. eller liknande.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser