Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Lappland Hjortron säljes, hemleverans nu på torsdag och fredag, sundsvall, stockholm  (läst 618 gånger)

Kulkuri

• Lappland
    • Sagan om Västikulla
Hjortron säljes för 140 kr kilot.

Åker ner på torsdag från lappland och upp igen på fredag säljer och hemleverar längs med vägen. Åsele, junsele, sollefteå, härnösand, sundsvall, gävle, uppsala och stockholm.

Fina och rensade hjortron

Tomas

En gemenskap bildas så fort folk befrias från sina individuella tvångströjor och beslutar sig för att förlita sig på varandra och mäta sin styrka mot verkligheten.

Nina W

• Värmland
Vad roligt att du hittat mycket hjortron! Jag har plockat ungefær 12 kilo i år så jag klarar mig.

Kulkuri

• Lappland
    • Sagan om Västikulla
Härligt själv är jag uppe i 80 kg
En gemenskap bildas så fort folk befrias från sina individuella tvångströjor och beslutar sig för att förlita sig på varandra och mäta sin styrka mot verkligheten.

Nina W

• Värmland
Ja, då förstår jag att du kan sälja en del! Jag delar med mig till folk som passar mina djur då jag jobbar, till familjen och nära vänner för det värderas betydligt högre än till ex blommor och choklad. Skulle gärna plocka ungefär det dubbla men inte 80 kilo! Skulle knappast orka heller.

Kulkuri

• Lappland
    • Sagan om Västikulla
Min förhoppning är att slippa åka till stockholm o jobba i vinter så då behöver jag sälja bär. Är uppe i 90 kg nu, ska fortsätta plocka i helgen, det är fortfarande mycket rött på myren.

Kulkuri

• Lappland
    • Sagan om Västikulla
Jo förstår att hjortron värderas högre än giftbesprutna rosor och koloniala produkter som choklad.

Ilona Autio

har du några hjortron kvar eller har du sålt alla?

Kulkuri

• Lappland
    • Sagan om Västikulla
Jag har kvar en hel del myltade hjortron i flaska dvs de är endast mosade de håller bra. Jag har också en hel del burkat med hjortron sylt, 20 % sockerhalt

perschmek

• Södermanland
Jag har kvar en hel del myltade hjortron i flaska dvs de är endast mosade de håller bra. Jag har också en hel del burkat med hjortron sylt, 20 % sockerhalt
Hej, vad tar du då för dessa myltade?
Jag tänkte nämligen göra vin så om du har 'fula' smultron så går det bra

Skickat från min XT1700 via Tapatalk

Kulkuri

• Lappland
    • Sagan om Västikulla
Tyvärr har jag inga fula smultron bara topp topp kvalitet  :)

Jag tog 140 kr kilot för färska och det gick att sälja som smör, så myltade hjortron blir nog 200 kr kilot då de är förädlade. Utan socker så skulle jag säga att kvaliten är bra mycket bättre än hjortronsylten i affären som är överöst med socker och den är dyr.

Vill du köpa här på plats så kan jag gå ner i pris, men jag bor ensligt.

perschmek

• Södermanland
Tyvärr blir det för dyrt. Tack ändå

Skickat från min XT1700 via Tapatalk

Kulkuri

• Lappland
    • Sagan om Västikulla
Ok, jag förstår

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser