Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ritning på torrtoa/multrum  (läst 1213 gånger)

poavra

  • Inlägg: 5
Ritning på torrtoa/multrum
« skrivet: 25 maj-17 kl 21:45 »
Hej!
Jag skulle vilja bygga ett ordentligt utedass där komposteringen kan ske direkt i behållaren och där jag inte behöver flytta latrinet innan det är färdigkomposterat. Jag vill egentligen ha urinseparering men det vore smidigt om möjligheten finns för att låta urinet rinna ned i kompostbehållaren utan att det blir för blött. Vissa multrum som går att köpa verkar vara byggda på något sätt så att vätskan rinner undan från det fasta och kan tömmas efterhand.
Eventuellt kan jag tänka mig att ha två behållare med sitsar som används omväxlande så att innehållet i den ena får tid att kompostera. Är det någon som har byggt något sådant själva? Har ni isåfall någon beskrivning som jag kan få ta del av eller vill ni dela lite erfarenheter?






 


Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 4 användare (1 dolda)
Sjul, Besksöta, Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser