Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ..... i tradgardskomposten?  (läst 703 gånger)

alfredsson

  • Inlägg: 142
    • Västergötland
..... i tradgardskomposten?
« skrivet: 25 maj-14 kl 13:56 »
Har staplat nagra pallkragar dar jag lagt lov, kvistar, grasklipp mm.
Har legat sedan i hostas. Har nu en sluten tunna dar jag lagger matavfall blandat med det fran pallkragarna.
Grejen ar att en i "hushallet" lagt uppdraget gras och vaxter, levande och doda i pallkragskomposten. Rotter ar med och massor av fron fran olika gras. Tanker pa mitt forsta ar i tradgardsarbete. Da jag anvande FARSK hastgodsel i rabatter och gronsaksodlingarna. DET blev arbete for mig. Alla fron och rotter slar val rot? vanta och rensa/plocka?

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
SV: ..... i tradgardskomposten?
« Svar #1 skrivet: 25 maj-14 kl 14:16 »
Ja ni kommer få liter mer att göra, det  är min erfarenhet

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: ..... i tradgardskomposten?
« Svar #2 skrivet: 25 maj-14 kl 15:24 »
Jag komposterar ogräsrens, blast, gräsklipp, smågrenar etc  direkt i dubbla pallkragar ute vid odlingarna och efter ett par år så har det blivit finfin jord i pallkragarna och det går utmärkt att odla i dem eller ösa ur jorden i bäddarna och börja om med ny kompost i samma eller annan pallkrage. Det blir inte mer ogräs än det normalt blir i odlingarna.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 5 användare
peterm, xaelanar, ärt, Gröfre Slissing, Trolle_85

* Forum

* Om tidningen Åter



- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser