Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När kan man separera ällingar från ankan?  (läst 2051 gånger)

Colleen

  • Gäst
När kan man separera ällingar från ankan?
« skrivet: 01 aug-05 kl 09:17 »
En av mina 7 ällingar dog i lördags, förmodligen är det ena ankan som har trampat på den, eller något. Problemet är att ankan bara går PÅ ällingarna utan att bry sig om att de ligger under hennes ben och piper. I förra kullen på 2, dog båda ällingarna,
:-\och jag vill verkligen att dessa nya 6 ska klara sig, kan jag separera ungarna?
Eftersom dessa ällingar har två mödrar, kan jag ta bort den klumpiga (lite aggressiva) mamman och låta den andra ta hand om dessa 6 ??? Den klumpiga är "huvud mamman" och den andra är hjälpredan egentligen...

Susanne

  • Inlägg: 439
Re:När kan man separera ällingar från ankan?
« Svar #1 skrivet: 03 aug-05 kl 22:22 »
Är du säker på att det är ankmor som trampat ihjäl ällingarna? Det är inte helt ovanligt annars att det kan dö en och annan svag älling i kullarna, utan att någon yttre faktor påverkat.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

802 gäster, 4 användare (1 dolda)
torbjorn, von tratt, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser