Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Vår underbara flock  (läst 890 gånger)

missoak

  • Gäst
Vår underbara flock
« skrivet: 30 jul-14 kl 09:22 »
Imorse när vi steg upp så kretsade det 2 hökar mkt lågt runt om våran gård..skatorna skrek..Våran flock var dock inne men vi förstod av tystheten att dom hade hört allt oväsen utanför..När vi sedan gick ut i hönshuset,så hade en av våra 8dagar gamla kycklingar krupit ut från inhägnaden för 1:a gången.. Våran kloka flock hade alla ställt sig tyst runt om den lilla för att skydda henne från allt oväsen mm.Mamman var lugn och kycklingen ännu lugnare.Är så stolt över våran fina flock som förstod att det var deras plikt att skydda den lilla.( Kunde ju slutat illa med tanke på att flocken är rätt dominant)

klarafina

  • Inlägg: 8
    • Hälsingland
SV: Vår underbara flock
« Svar #1 skrivet: 05 sep-14 kl 08:16 »
Man blir varm i hjärtat när man läser om dem :) Jag har precis fått mina första kycklingar i förrgår och i natt kom en, väntar på ytterligare 6 ägg, men det är ju inte säkert att det går vägen. Hönan är iaf helt fantastisk, tar hand om och visar dem äggulan som jag ställt på ett fat bredvid henne där hon ligger med ägg och 4 smådunbollar. Lycka!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

723 gäster, 2 användare
von tratt, Corvus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser