Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HÖNS!!!!-Almanacka  (läst 53812 gånger)

Ronny

  • Inlägg: 1637
    • Skåne
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #280 skrivet: 05 dec-10 kl 02:46 »
Ja, hönan som går in för landning är super!

Koncentration!

Grattis Linkoso till hönsbilden med stort H!

Vem kastade hönan?

PS! Egentligen tycker jag du är överkvalificerad för "Alternativ hönsalmanacka" men det måste vara den gula slangen som fällt avgörandet.  ;D

« Senast ändrad: 05 dec-10 kl 03:04 av Ronny »
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #281 skrivet: 05 dec-10 kl 09:31 »

Vem kastade hönan?

Jag antar att det var hennes pojkvän Emil.

Eller den själv, hon har ju tränat en tupp att på kommando flyga till hennes arm...  ::)  ;D  :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #282 skrivet: 06 dec-10 kl 15:08 »
Tiden går och jag undrar om det blir någon almenacka alls ??? Innan jul helst, men jag är med även om den kommer den 15 januari :)

*hoppas, hoppas, hoppas*

 :-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Granbackstove

  • Inlägg: 814
    • Uppland
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #283 skrivet: 06 dec-10 kl 16:29 »
*hoppas, hoppas, hoppas*
Jag med!!! Jag jhade hoppats hinna skicka ett exemplar över Atlanten som julklapp, men det börjar bli sent nu. Det får i sånt fall bli en försenad julklapp till Kaliforninen...
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #284 skrivet: 08 dec-10 kl 17:49 »
Jag försöker verkligen haha.......... inte så lätt att sköta detta med ett svajande internat. :/ varar i ca 5 min sen försvinner det. skulle underlätta regält om ni som har Internet hade kunnat komma med så många olika kombinationer som möjligt så jag bara kan ta en sen snabbt.
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #285 skrivet: 10 dec-10 kl 11:49 »
Har kommit överens med Njura att ta ut de med flest röster.. Så här är de!!
Nu är det upp till Njura hur vi ska fortsätta :P rösta igen eller så väljer han ut?
KLAGA INTE! kom inte din bild med? prova nästa gång igen!

Bra jobbat :) Jag är nöjd...

Vet ni priser?
Jag beställer 1 st om priset är under 150 kr inkl. frakt hem till TS + frakt hem till mig(borde gå på 20-30 kr beroende på vikt)

 :-*/Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Defender

  • Inlägg: 20
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #286 skrivet: 10 dec-10 kl 12:02 »
Jag vill också ha en! Hur beställer jag

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #287 skrivet: 10 dec-10 kl 12:39 »
Ville bara säga att det är 14 bilder som har fått rätt så höga poäng och det är endast 12 som kan vara med i almanackan... Så ska vi då rösta ut 2 då eller ska jag ta bort de med lägst poäng? några andra förslag?

Priser och hur ni beställer har jag ingen aning om.. Det får Njura tala om när han tittar in tråden.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #288 skrivet: 10 dec-10 kl 12:51 »
Låt TS ta bort dom två det är Njuras ide.
Hoppas detta kommer till skott denna v så vi hinner få dom innan nyår :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Granbackstove

  • Inlägg: 814
    • Uppland
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #289 skrivet: 10 dec-10 kl 12:57 »
Bra val! Fortsätter lita på andras omdöme och utgår från att jag kommer att bli nöjd, oavsett vilka två bilder som plockas bort.  :)

Jag beställer två exemplar. Hur är det tänkt att administreras?
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #290 skrivet: 10 dec-10 kl 13:53 »
Skulle det inte vara framsida också? Med två bilder kanske ???

Jag lämnar det till TS

 :-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #291 skrivet: 10 dec-10 kl 14:48 »
Undrar också vad priset kommer att ligga på, men ska ha minst 1 iaf. :) 2 om priset håller för det. ;D Jag tycker som alltid sagt att Njura ska bestämma. =) Men kom också och tänka på det där med framsida. Där ska det väll vara en bild också? Annars blir det ju lite tråkigt med en tom sida tänkte jag. :P Går det att få ihop innan jul tro? ;D Iaf. innan Nyår?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #292 skrivet: 10 dec-10 kl 14:51 »
Och just det, glömt bort att svara.

Ronny: Det är min pojkvän som är tuppsläppare ::) Har även en bild där han flyger själv också, men tyckte jag inte "fick" han ordentligt på den bilden (och där ploppade idén upp att, vi "gör om det" med lite hjälp ::) ).
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #293 skrivet: 10 dec-10 kl 14:52 »
Framsidan glömde jag, och det blir det väl också.

Tror inte ni lär vi svar av Njura på ett tag då han har mycket att göra.. Det var därför jag räknade ihop poängen åt han ;)

Hmm... På ett tag?  :-\ Man får svar innan Nyår hoppas jag? ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #294 skrivet: 10 dec-10 kl 15:12 »
Hmm... På ett tag?  :-\ Man får svar innan Nyår hoppas jag? ;D
Jo, även innan jul tror jag han har svarat ;)
Men riktigt när vet jag inte, han kan svara idag, imorgon, på tisdag..... :)

Ser jag att han är inne på facebook ber jag han kolla tråden... Måste ju även berätta om vilka bilder som vart utvalda med mest poäng och han ska ju även välja bort en bild så det blir 13..

Orkar inte räkna om alla poäng men kan säga de bilder som låg bäst till..
1. Varggravs(jag) bild med silkeshönan med kyckling (tror den fick 6 poäng)
2. Varggravs(jag) andra bild med hönsen som står i solen i fönstret.(Tror den fick 4 poäng)
3. Linkosos höna i snö och den flygande hönan :) Även Fuglemakerens bild på sina 2 Malayer (tror dessa fick 3 poäng)

Ni får kontrollräkna om ni vill vara 100% säkra (om ni orkar det) ;)
« Senast ändrad: 10 dec-10 kl 21:41 av ⓥⓐⓡⓖⓖⓡⓐⓥ♂ »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #295 skrivet: 10 dec-10 kl 15:24 »
Det är en tupp, inte en höna! ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #296 skrivet: 10 dec-10 kl 15:32 »
Det är en tupp, inte en höna! ;D
Haha jaja, typ enda skillnaden är att den galer istället för att lägga ägg ;)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Johanna Sareklint

  • Inlägg: 615
    • Blekinge
    • Johannas hörna
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #297 skrivet: 10 dec-10 kl 21:16 »

Det är min pojkvän som är tuppsläppare ::) Har även en bild där han flyger själv också

Schysst! Jag vill se bilden där Emil flyger!!  ;D ;D ::) :)
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #298 skrivet: 10 dec-10 kl 21:35 »
Hahahahaha!! *skrattar högt*
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: HÖNS!!!!-Almanacka
« Svar #299 skrivet: 10 dec-10 kl 21:44 »
Schysst! Jag vill se bilden där Emil flyger!!  ;D ;D ::) :)

Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

326 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser