Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Plocka in gåsägg  (läst 833 gånger)

LillSkruttet

  • Inlägg: 210
    • Jämtland
Plocka in gåsägg
« skrivet: 23 apr-12 kl 13:26 »
Min gåshona låg på 12 ägg, men dom hade hon lagt från december och fram.
Så några hade såklart frusit sönder och hon var slarvig och lade sig till och från på äggen.

Så nu när det blev varmare så beställde jag 10 nya ägg till henne (vill ju såklart att hon ska få några bebisar) så plocka jag in de ägg hon låg på.

Fick slänga alla förutom 4 som jag var lite tveksam på, nu är jag säker på att det är ungar i 3 av äggen.

Men nu undrar jag hur länge det kan vara kvar. Har sett nån bild på gåsägg där dom visar hur äggen ser ut vecka för vecka, men hittar inte den beskrivningen nu.
Så är det någon som vet var jag kan ha sett den? ;D
Har höns,får,get,kanin,hundar,gäss,kalkoner,och katter


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

762 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser