Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Om man tänkt skaffa öländsk dvärg eller gammalsvensk dvärg? (Nära Borås)  (läst 1196 gånger)

Shootermicke

  • Inlägg: 3
    • Västergötland
Någon som har något tips om hur man kan gå tillväga? Vore väldigt tacksam för hjälp med detta!

Mvh

Mikael

petris

  • Inlägg: 95
    • Västergötland
    • Tuppochtomat
Vill man ha öländska dvärghöns i genbank så finns det en utanför Äspered som har (som bruka ha en del till försäljning). Kolla med genbanksansvarig så har han säkert kontaktuppgifterna.
www.tuppochtomat.wordpress.com min blogg om natur, miljö och odling

Shootermicke

  • Inlägg: 3
    • Västergötland
Här kommer jag i kontakt med den genbanksansvarige?

Tack för tipset!

Mvh

Mikael  :)

LM

  • Inlägg: 775
  • Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
På Svenska Lanthönsklubbens hemsida kan du hitta kontaktuppgifter:
http://www.kackel.se/
Gotlandskaniner, genbank.

Shootermicke

  • Inlägg: 3
    • Västergötland
Tack för infon, har kommit i kontakt med Kurt som är ansvarig för "öländsk dvärg", verkar vara en riktigt trevlig kille och han har lovat att försöka hjälpa mig. Fick fråga om jag ville starta genbank, vet inte riktigt vad det innebär =).


Mvh

Mikael

Ronny

  • Inlägg: 1637
    • Skåne
Då är du med i bevarandearbetet med rasen. Bevarandet sker i genbanken och inte utanför. Kurt kan säkert förklara mer exakt.
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 2 användare
lillaliam, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser