Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för hundar?  (läst 91091 gånger)

tessiem

  • Inlägg: 693
Vad har ni för hundar?
« skrivet: 07 mar-06 kl 16:12 »
Skulle vara intressant att höra vad folk här på forumet har för hundar.
Har själv en femårig spansk f.d gatuhund. Liten. antagligen Podencomix. Han har varit här i 4år. Liam aka den gyllene byrackan
samt
Ett stycke vild,vacker, värsting på 2år som går under namnet Harry Harhjärta. (egentligen Aragorn men han är ingen modig krigarkung direkt.)
Han är en belgisk vallhund- Malinois. Totalt odräglig men har ett hjärta av guld & nerver av spaghetti  ::)
 Så berätta om era jyckar..

Neiklot

  • Gäst
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #1 skrivet: 07 mar-06 kl 16:24 »
En labrador retrivier - Sigge, blir nio nu till sommaren.

Och så en liten cockerspanieltös som flyttade hit i slutet av Januari. :)

Maya är 19mån och gillar mat, mat, mat och mat.

Det gör iof's Sigge också..

Så ja, två matglada hundar finns här. :)

Maya ska gå nog springa agility sen, (det är matte som står för det..)..
och Sigge lver som han alltid gjort, inget stress och inget jäktande - precis som familjemedlemmen Markus! :)

tessiem

  • Inlägg: 693
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #2 skrivet: 07 mar-06 kl 16:35 »
bifogar en bild på gyllene byrackan....

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #3 skrivet: 07 mar-06 kl 16:35 »
Jag har en isländsk fårhund, a k a skånsk pölsehund. Mycket trevlig och vaksam, en ypperlig gårdshund!
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

filurfigur

  • Gäst
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #4 skrivet: 07 mar-06 kl 18:04 »
Jag har en liten cavalier king charles spaniel som fyller 8 till sommaren, men fortfarande är pigg och ibland busigt lekfull som en valp. Vi tävlar agility i klass 3 och har hittills lyckats ta ett cert. Hon är precis tokig i den sporten och älskar när jag packar agilityväskan för att åka iväg på tävling.

Min andra hund är en holländsk import, en kooikerhondje. Hon blir 8 år till hösten, och har bott hos mig sedan hon var 1,5 år. Det är en hund som i stort sett ALDRIG blir nöjd. Hon gillar agilityträning, viltspår, promenader, leta godis, "spela sitt hundspel" etc, men nöjd är hon inte såvida hon inte lyckats rymma från mig och springer i skog och mark och jagar de stackars hararna med skall. Och det händer verkligen inte ofta, eftersom hon inte kan vara lös där det inte är inhägnat, eller vid havet där det är låååååångt till närmsta skog eller fält.

Jag funderar en del på vad nästa hund ska bli för ras, och har kollat en del på norsk lundehund och borderterrier. Är det någon som har några erfarenheter av de raserna?

Jag vill ha en lagom liten hund som är pigg och glad och vill hänga med på det mesta, och som passar bra till agility. Om inte annat så får det väl bli en ny cavalier, för den jag har nu är helt underbar.  :D

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #5 skrivet: 08 mar-06 kl 17:41 »
 En omplaceringshund som numera är 6 år: Pointer/Engelsk Setter och helt underbar  :)
 Och en liten ligist på 11 månader som är BorderCollie.
Nä, ingen ligist, men idag är han lite impopulär efter att ha tuggat upp min ena vinterkänga ;D
                      Mvh
                     Charlotte
« Senast ändrad: 08 mar-06 kl 17:42 av Charlotte »
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Uddabudda

  • Inlägg: 1327
  • Mitt hem på jorden
    • Västergötland
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #6 skrivet: 09 mar-06 kl 00:02 »
En labrador retriever (jaktvarianten) som blir 3 år nu i vår. Hermes var namnet.
Självhushåll till nytta och nöje

Mariana

  • Gäst
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #7 skrivet: 09 mar-06 kl 17:27 »
Två ljuvliga  :) och tokiga schäfrar som älskar att busa runt i all denna snö vi har just nu...

/M

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #8 skrivet: 09 mar-06 kl 21:39 »
Här hemma har vi Biffen snart 13 år och som är BorderCollie-New Foundland- Schäfer korsning...by the way den bästa blandras jag nånsin haft. Han är min polare i vått och torrt och har hängt med på fest, karnevaler, jobbet och till Holland när vi bodde där ett par år. En superkille i alla väder.

Och så har vi Nalle 1 år den 30:e mars, han är Border Terrier/Tax korsning...men mest border terrier. Helt galen och ska ha sin lilla nos överallt...hjälper gärna till att slicka mina familjes ben torra när vi duschat..knepigt detdär och så sjunger han när glassbilen kommer så han har en egen glassbil som spelar.   ;D

Filurfigur, jag kan varmt rekomendera border terrier om du tänkt dig agility, de älskar att skutta och hoppa och vara i farten, är oerhört lättlärda och leksamma och framförallt snabba som vesslor :)

Kimma...
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Skogs-Siri

  • Inlägg: 76
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #9 skrivet: 10 mar-06 kl 18:15 »
två spanska byrackor var det här!

lille Jon kom den 5mars 2005, och Siri kom den 22 februari 2006. helt fantastiska hundar, som gör livet till en dans på rosor!



siri är den bruna och Jon den vita!
vart man än lägger slantarna så rullar dom åt samma håll...(peps persson)

bacillen

  • Inlägg: 160
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #10 skrivet: 11 mar-06 kl 22:24 »
jag har en groenendaeltant som är 12 år! pigg och underbart klok!
och en lancashire heelerhane som är en skällig buse med ett hjärta av guld!
i maj flyttar det hit en groenisvalp också!! ;D
Nobody puts baby in a corner

git

  • Inlägg: 806
    • På våran gård är det
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #11 skrivet: 13 mar-06 kl 07:47 »
vi har en helt underbar väsgötaspets, som tyvär är helt vallanlagsbefriad och en drever till att jaga med. min dröm hund är vit herdehund det vakraste jag sett
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

Västgöten

  • Gäst
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #12 skrivet: 16 mar-06 kl 08:57 »
5 amerikansk bulldoggar som är med och jobbar drar lite kärror med ved odyl och en mops som föser fåren och fjäderfäna

mvh  Dennis

Eva

  • Inlägg: 197
  • Balans, harmoni, gemenskap, eftertanke, mening
    • Värmland
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #13 skrivet: 16 mar-06 kl 13:26 »
Hos mig bor en 5-årig Katalansk vallhundstik som heter Gorra o en 3-årig terriermixhane som heter Sotty. Båda är omplaceringar o kom till mig när dom var ca 1 år. Gorra är född i Baskien men uppväxt i sverige, Sotty kom direkt från ett uppsamlinghem i spanien. Mina hundar hjälper mig att klara av tillvaron som kronisk värkpatient, man kan kalla dom för ett slags rehabiliteringsassistenter :)
Jag vill bo med skogen i ryggen.

Anna Ho

  • Inlägg: 1079
    • Östergötland
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #14 skrivet: 16 mar-06 kl 16:48 »
Jag har en Lancshire Heeler hane som är sju år och en Korthårig Collie som är åtta månader.

Heelern föser kossor och kortisen ska jag förhoppningsvis valla med så småningom.

//Anna
« Senast ändrad: 16 mar-06 kl 16:49 av Anna Ho »
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Neta

  • Gäst
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #15 skrivet: 20 mar-06 kl 10:07 »
Hos oss finns sex tibetanska terrier och två faraohundar! (Har kennel och uppfödning av tibetansk terrier sedan 1975) Plus just nu en extra tibetansk terrier som är på "avkoppling" från husse och matte!
Dessutom en katt (liten och söt och duktig musjägare)och en flock skånska blommehöns (genbank).

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #16 skrivet: 20 mar-06 kl 13:42 »
Min bullegris.

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #17 skrivet: 20 mar-06 kl 13:50 »
En sådan pussvänlig tybbegriseknoemage!!!  :-*
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #18 skrivet: 21 mar-06 kl 01:01 »
Hmjo, bästaste lilla rosa mage i hela världen. Och jaaaa, innan någon klagar. Jag är den larvigaste hussen i hela världen med  :-[

andreana

  • Gäst
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #19 skrivet: 21 mar-06 kl 08:14 »
Har en americansk bulldog, en buffel vid namn Terrormachine of redneck *aka*  Jason en hyvens grabb men som tar lite för stor plats i sängen.

& en korsnings tik am bulldog & pitbull, Rednecks Embla hon är pappas tös & ska helst sitta i knä på honom hela tiden.

båda är vita med svart Bullseye en på höger & en på vänster öga.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, eremit1, Tur-Johan, sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser